fallback

Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Германци и японци на върха, французи в дъното, но и няколко сериозни изненади

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан, и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.              Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи - а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и в следващите дни ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория - на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията - което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.

20-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

          В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 - на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.       Dacia Sandero, най-евтиният автомобил в Европа, има същия коефициент на надеждност като три пъти по-скъпия Ford Mondeo    

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.

Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.       Попадането на далеч не евтиния Hyundai Tucson сред последните три несъмнено е разочароващо

   В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 91. Ford Galaxy - 31.7 коеф. (186 000 км) 92. Volkswagen Fox - 31.8 (105 000) 93. Peugeot 207 - 31.9 (107 000) 94. Renault Twingo - 32.0 (103 000) 95. Citroen C4 - 32.7 (120 000) 96. Nissan Qashqai - 32.9 (136 000) 97. Mazda 5 - 33.0 (146 000) 98. Hyundai Tucson - 34.0 (130 000) 99. Dacia Logan - 36.2 (134 000) 100. Renault Kangoo - 37.5 (137 000)

fallback
  • #45
    Кондьо ( преди 3 години )
    Бах маму.....много разбирачи тук!
  • #44
    Венци ( преди 3 години )
    Дачия Логан е танк.
  • #43
    Тарльо ( преди 3 години )
    А по какви пътища карат и в.какви сервизи подържат вярно не вярно тук не е валидна нито една класация
  • #42
    Минчо ( преди 3 години )
    Пичове, къде сте виждали в Германия 10 годишна кола на 70-150 хиляди км? Тези километри са на 3 годишните им коли. Горублянска класация.
  • #41
    пропов ( преди 3 години )
    Почти всеки минава за подготовка в друг сервиз преди да влезе за ТЮВ. И тази класация по скоро отразява кой не го е направил. Това няма много общо с колата , а по скоро със собственика.
  • #40
    Аз ( преди 3 години )
    Изминал съм от нула до пълни сто седемдесет и шест хиляди километра с мойта Toyota-Auris HybridЗа пет години и мога да кажа изключително здрав и надежден автомобилПоне още пет ще е без проблемен
  • #39
    анонимен ( преди 3 години )
    Да направят класацията по цена на ремонтите. Ми той 10 годишния мерцедес гклас може де чупи по-малко от Сандерото ама 100 процента ремонтите му са по-сложни и много по-скъпи. Щото има голяма разлика дали ти се е счупило нещо за 10 лв или за 1000 лв. Всичко опира до пари, дори и да не се развалят тия поршета, няма да почнем да си ги купуваме като топъл хляб.
  • #38
    Живко ( преди 3 години )
    Не видях ЛАДА ? Явно са несравни ми !
  • #37
    анонимен ( преди 3 години )
    #37 искаш да кажеш, че с Дачия може да си всеки ден в сервиза, ама ако не е толко скъпо си е ок. Тъй ле? мале мале... мъка.
  • #36
    анонимен ( преди 3 години )
    Меган и Сандеро пред Пасат и Сивик. Но това е най-авторитетната меркелова институция
fallback
Последни