Все повече автомобили се предлагат с DSG скоростна кутия - и нови, и на вторичния пазар. Но какво всъщност представлява този сравнително нов тип автоматик и какво трябва да знаете, преди да се спрете на автомобил, оборудван с него?
8 факта за DSG трансмисиите (ГАЛЕРИЯ):
Какви проблеми имат DSG автоматиците?
Няма механична система, която да е напълно безпроблемна, но фактът, че все повече автомобилни производители използват автоматици с два съединителя, означава, че техниката е прилично здрава. По-ранните поколения бяха съпътствани от проблеми - например 7-степенната DSG на VW до 2012 година, или PowerShift на Ford със сухи съединители (на снимката са повредени съединители от такива кутии в американски сервиз). Някои собственици на по-старите модели DSG с шест предавки се оплакват от шумни лагери или от разтрисане при потегляне, но тези проблеми не са често срещани.
Днешните поколения на роботизираните кутии с два съединителя са доста по-безпроблемни и според експерти спокойно изкарват по 160 000 км между инвервенции.
Няма механична система, която да е напълно безпроблемна, но фактът, че все повече автомобилни производители използват автоматици с два съединителя, означава, че техниката е прилично здрава. По-ранните поколения бяха съпътствани от проблеми - например 7-степенната DSG на VW до 2012 година, или PowerShift на Ford със сухи съединители (на снимката са повредени съединители от такива кутии в американски сервиз). Някои собственици на по-старите модели DSG с шест предавки се оплакват от шумни лагери или от разтрисане при потегляне, но тези проблеми не са често срещани.
Днешните поколения на роботизираните кутии с два съединителя са доста по-безпроблемни и според експерти спокойно изкарват по 160 000 км между инвервенции.