IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford плаща до 20 000 долара на собственици на Focus и Fiesta

Компанията ще обезщети 2 милиона купувачи на коли с дефектната PowerShift трансмисия

Собствениците на Ford Focus и Ford Fiesta с автоматични скорости, произведени между 2011 и 2016 година, могат да получат до 20 000 долара обезщетение от компанията заради нашумелия проблем с PowerShift трансмисията, съобщава Jalopnik. Американският гигант най-после постигна извънсъдебно споразумение по колективния иск от хиляди собственици в САЩ, заведен през 2012 година.


Ford, PowerShift, автоматик, съединител


PowerShift e автоматик с двоен съединител, разработен от Ford в джойнт-венчър с бившата Getrag, която сега е част от канадската Magna. Системите с двоен съединител, както подказва името, ползват по два съединителя - един за четните и един за нечетните предавки. Когато едната предавка се отцепва, другата вече е зацепена, което прави смените по-бързи и ефективни, и пести гориво.

Автоматици с двойни съединители се ползват от почти всички производители. Разликата между системата на Ford и тези на Volkswagen, Volvo, BMW и пр. е, че американската компания ползва сухи съединители. При мокрите съединители фрикционните дискове се "къпят" в хидравлична течност, което прави работата им по-гладка и улеснява охлаждането. Сухите са по-ефективни, защото триенето е по-добро, и по-евтини за производство. Но в случая с Ford се оказват и значително по-чупливи. Освен това мокрите по-добре понасят високия въртящ момент на съвременните турбодизелови и турбобензинови мотори.


Ford, PowerShift, автоматик, съединител, дефект

Повредени DPS6 в американски сервиз

От европейския дебют на този автоматик, с код DPS6, компанията е издала над 20 технически бюлетина за проблеми с него. Ford направи една ревизия на системата през 2012, и после втора през 2016, след която се смята, че проблемите са отстранени.

Повечето произведени от Ford Europe коли ползват системи с мокър съединител и не са засегнати. Проблемните кутии са монтирани в около 2 милиона автомобила, най-вече за северноамериканския, австралийския и някои азиатски пазари. Сух Powershift има и в сглобяваното в Индия първо поколение на EcoSрort, което се продаваше и в ЕС, включително в България.

Скандалът се изостри преди година, когато разследване на Detroit Free Press показа, че във Ford са знаели за проблема, още преди да пуснат трансмисията в производство. Инженери от компанията признаха, че опитите им да привлекат внимание към дефектите са били заглушавани "отгоре", "по политически причини". В Америка припомниха за скандала с модела Pinto от 70-те години, който избухваше в пламъци дори при умерено лек удар отзад. Тогава се оказа, че инженерите предупредили предварително за проблема, но счетоводителите пресметнали, че цената за коригирането му преди производство, 121 милиона долара, ще е доста по-висока от потенциалните съдебни обезщетения за жертвите, оценявани на 50 милиона.


Ford Fiesta US

Проблемът засяга най-вече азиатските и американските версии на Fiesta и Focus

Сега обезщетенията по най-големия колективен иск, по който Ford постигна споразумение, са сравнително скромни - до около 2500 долара за клиенти, които са направили по осем посещения в сервиз заради проблеми с трансмисията. По други колективни и индивидуални искове обаче компанията е изплащала и до 20 000 долара, свидетелства Jalopnik.

В Австралия срещу Ford е заведен колективен иск от 60 000 собственици на коли с PowerShift. В Тайланд съдът вече присъди на около 300 собственици обезщетение в размер на 730 000 долара, или средно по около 2430 на човек. Освен това компанията се извини "за неудобството, причинено от проблемите с трансмисията PowerShift".

 

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ацо ( преди 3 години )
    Когато счетоводителите надделяват над инженерите се получава това,power SHIT!!!Автомобилите загубиха своя характер и идентичност!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това корпорациите трябва да се забранят, като го чете човек това и се сеща как същите неща си случват и в корпорацията която работи.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    lordloshНа ВАГ от около 2012та са маслени
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хаха, за "претенциозния" американски пазар, както обикновено евтинджоси
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #12 Как коя не е така!?!?! Тойота НЕ е така! Те дори на на 10-годишни автомобили с отдавна изтекла гаранция правят сервизни акции БЕЗПЛАТНО! Така, че човек купувайки си Тойота спи спокойно, че каквото и да се случи с колата е защитен, че няма да плаща за ремонти, ако проблема е производствен и дори да няма проблем само, ако има някаква вероятност да се получи такъв нещата ги оправят.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    хххх ( преди 3 години )
    моят форд фокус ц-макс 2007 автоматик, ремонта му излезе на 4016?. Цялата кутия се смени. а тя е Durashift CVT. в сервизите не можаха да намерят части, и накрая ходих във форд и я смениха
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 3 години )
    Естествено, че са знаели предварително, просто не им е пукало. Сух съединител не може да издържи на натоварването на турбомотор и прегрява
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    #10 ( преди 3 години )
    Те твърдят, че за Европа са използвали мокри съединители. Нямам представа, ако има някой с европейски форд, да каже. Иначе естествено, че плащат само като ги принудят. Коя корпорация не е така
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тяхната работа е като на ВАГ. Знаят за проблемите, прикриват ги и ако на някой пазар решат да ги съдят само там плащат или правят сервизна акция. Винаги прикриват и лъжат! Ако мине номерът, мине... Това е една от причините заради които никога няма да си взема кола от тези компании. А онзи увреденият по-долу, който само за грозде пише ще му кажа да си го яде сам! Развалено е и никой не го иска, освен такива, като него, които не знаят какво е това хубаво грозде.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #9 Съвремените автоматици не са чиста механика. Имат доста електроника, а някои дори се управляват с отделно ЕКУ. В случая обаче проблемът е механичен и явно неотстраним. Не ми е ясно обаче с дадените пари дали се сменя АТ с нова без детски болести или колата се сменя, защото другите АТ не пасват . И друг въпрос е защо само на пазари, където ги съдят ще плащат, а на другите не? Автоматиците им в Европа са същите. Друг е въпросът, че тук повече ръчки се карат, но има не малко продадени коли с АТ.