IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Масови самозапалвания на Ecoboost двигатели на Ford

Компанията обеща да ремонтира безплатно еднолитровия си турбомотор в Англия

Масови самозапалвания на Ecoboost двигатели на Ford

Ford ще ремонтира безплатно турбодвигателите от серията Еcoboost във Великобритания, след като разследване на ВВС показа масови сериозни проблеми с тях, включително и самозапалвания. В ЮАР собственик на Ford Kuga с такъв мотор загина, след като колата му се запали и заключи.

Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Изгорял Ford Kuga с 1.6 EcoBoost в Южна Африка

Серията Ecoboost бе въведена в края на миналото десетилетие, като първите двигатели от нея бяха съвместна разработка на Ford, Mazda и германската FEV. Особено успешен се оказа трицилиндровият 1.0 Еcoboost, налаган от компанията в Европа с цел намаляване средните емисии на гамата. Този турбомотор в три поредни години печели наградата "Международен двигател на годината", а в шест поредни години бе отличен в същия конкурс в категория до 1 литър обем. За европейския пазар се произвежда в заводите в Кьолн, Германия, и Крайова, Румъния.

Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Еднолитровият EcoBoost на Ford се произвежда в Германия и Румъния

Репортаж на ВВС през септември обаче разкри за множество случаи на прегряване на този двигател във Великобритания. В един от описваните най-често сценарии пукнатини водят до спад в нивото на охладителната течност, двигателят прегрява и цилиндровите глави се разрушават. Заради множеството оплаквания британското поделение на Ford обяви доброволна сервизна акция тази пролет, при която автомобилите се оборудват с температурен датчик, предупреждаващ за прегряване. От компанията уверяват, че 96% от засегнатите автомобили вече са минали процедурата.

Отделна сервизна акция е открита за автомобили с по-големия 1.6-литров EcoBoost, при които имаше няколко случая на самозапалване в движение. Джордж Робъртс от град Брандън разказа пред ВВС, че неговата Fiesta ST се възпламенила в движение и изгоряла напълно само за 6 минути. Мнозина се питат защо тази сервизна акция идва чак сега, при положение, че заради подобни случаи на самозапалване аналогична акция бе обявена в САЩ още през 2012 година. В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими.

Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Автомобилът на Джордж Робъртс изгорял напълно за 6 минути. Снимките са на собственика, предоставени на ВВС

Потенциално застрашени са пет модела с 1.6 двигател, произвеждани от 2010 до 2015 година - Fiesta ST, Focus, C-Max, Kuga и Transit Connect.

Първоначално от британския Ford предлагали да покрият част от цената на ремонта, но след репортажа по ВВС преразгледаха политиката си. "Ford вече направи значителни отстъпки в цената на ремонтите за еднолитровия двигател, но продължаващите дискусии с клиенти показват, че са необходими още усилия", се казва в изявление на компанията. "Затова във всички последващи случаи, преценени като прегряване на 1-литровия мотор, ще покрием 100% от цената на ремонта при всеки дилър". Освен това компанията ще преразгледа предишните случаи и ще възмезди онези клиенти, които са платили ремонта сами.

Луиз О'Риърдън, собственичка на засегнат от проблема Ford с 1-литров мотор, направила група във Facebook, която вече има над 3000 членове. От тях при 1200 двигателят е отказал поради прегряване, като хиляда от случаите са през тази година. Групата се разраства средно със сто нови члена месечно.

Automedia.bg отправи запитване до "Мото Пфое", официалния вносител на Ford, дали и в България са отчитани проблеми с двигателите от EcoBoost серията. Според получения отговор, няма нито един такъв регистриран случай, но представителят на марката е обявил сервизни акции и за двата проблемни мотора - още през 2015 за еднолитровия и в началото на тази година - за 1.6. От "Мото Пфое" цитират информация от Ford Europe, според която проблемите се отнасят единствено за британския пазар.  
 

0 от 500
  • #26
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до Някой ( преди 6 години )
    Напълно си прав, братче, тия подляри BBC не спят и само мислят как да прецакат бизнеса на Мото Пфое
  • #25
    3 rate up comment 7 rate down comment
    някой ( преди 6 години )
    Толкова години се движат в България но не съм чул да се палят. Излезе новият модел на Фокус и се почна оплюването.
  • #24
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    М, да. "Двигател световен шампион" за 9 лева на ден!
  • #23
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Двигател на годината" е награда, която е дава за технологични разработки, а не за издръжливост. Тук проблемът не е, че двигателят екобууст е лошо измислен, а че компонентите на Форд са калпави - става дума за преливника на охладителната течносст, маркучи и гарниттури. Това журито, оценяващо нови двигатели, няма как да го знае. Никой не е чувал за проблеми с другите трицилиндрови мотори на пазара
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До "Факта" а бе *** никой не ти говори за морално остаряли двигатели, а за сравнително нови разработки на двигатели, който са се доказали в продължение на стотици хиляди километри без да се превърнат във факла.
  • #21
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Renault Sport ( преди 6 години )
    От много време казвам,че Форд и Опел да не се купува!Това са еврейски марки!Повече няма какво да се каже!
  • #20
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дайте го на жур-налята да го изберат още 10 пъти за двигател на годината и може да се оправи.Помня как едно време бяха избрари 2,5 тдс на бмв за двигател на годината, а после се оказа един от най-скапаните двигатели маслояди. А на алуди душегуба и него го бяха направили и той се оказа пълна скръб. После още колко от ВАГ двигатели иги избираха все шит, Късаха ангренажи, горяха масла и какво ли не. Ами на бмв 2.0 дето му прескачаше веригата и трошеше клапани. И колко още има такива...
  • #19
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Ето го българският "капацитет" писал под номер 1 толкова глупави разсъждения рядко среща човек.По неговата логика трябва да караме "доказаната" немска техника разбирай калибра 95-та!Смех пълен *** избушената държава.
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Viva Ford! ( преди 6 години )
    Нали точно това беше двигател на годината!Егати маркетинг измислиците.
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защото не е съвместна разработка. 100% двигател на Форд, което си проличава отвсякъде.