IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Масови самозапалвания на Ecoboost двигатели на Ford

Компанията обеща да ремонтира безплатно еднолитровия си турбомотор в Англия

Масови самозапалвания на Ecoboost двигатели на Ford

Ford ще ремонтира безплатно турбодвигателите от серията Еcoboost във Великобритания, след като разследване на ВВС показа масови сериозни проблеми с тях, включително и самозапалвания. В ЮАР собственик на Ford Kuga с такъв мотор загина, след като колата му се запали и заключи.

Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Изгорял Ford Kuga с 1.6 EcoBoost в Южна Африка

Серията Ecoboost бе въведена в края на миналото десетилетие, като първите двигатели от нея бяха съвместна разработка на Ford, Mazda и германската FEV. Особено успешен се оказа трицилиндровият 1.0 Еcoboost, налаган от компанията в Европа с цел намаляване средните емисии на гамата. Този турбомотор в три поредни години печели наградата "Международен двигател на годината", а в шест поредни години бе отличен в същия конкурс в категория до 1 литър обем. За европейския пазар се произвежда в заводите в Кьолн, Германия, и Крайова, Румъния.

Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Еднолитровият EcoBoost на Ford се произвежда в Германия и Румъния

Репортаж на ВВС през септември обаче разкри за множество случаи на прегряване на този двигател във Великобритания. В един от описваните най-често сценарии пукнатини водят до спад в нивото на охладителната течност, двигателят прегрява и цилиндровите глави се разрушават. Заради множеството оплаквания британското поделение на Ford обяви доброволна сервизна акция тази пролет, при която автомобилите се оборудват с температурен датчик, предупреждаващ за прегряване. От компанията уверяват, че 96% от засегнатите автомобили вече са минали процедурата.

Отделна сервизна акция е открита за автомобили с по-големия 1.6-литров EcoBoost, при които имаше няколко случая на самозапалване в движение. Джордж Робъртс от град Брандън разказа пред ВВС, че неговата Fiesta ST се възпламенила в движение и изгоряла напълно само за 6 минути. Мнозина се питат защо тази сервизна акция идва чак сега, при положение, че заради подобни случаи на самозапалване аналогична акция бе обявена в САЩ още през 2012 година. В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими.

Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Масови самозапалвавия на Ecoboost двигатели на Ford
Автомобилът на Джордж Робъртс изгорял напълно за 6 минути. Снимките са на собственика, предоставени на ВВС

Потенциално застрашени са пет модела с 1.6 двигател, произвеждани от 2010 до 2015 година - Fiesta ST, Focus, C-Max, Kuga и Transit Connect.

Първоначално от британския Ford предлагали да покрият част от цената на ремонта, но след репортажа по ВВС преразгледаха политиката си. "Ford вече направи значителни отстъпки в цената на ремонтите за еднолитровия двигател, но продължаващите дискусии с клиенти показват, че са необходими още усилия", се казва в изявление на компанията. "Затова във всички последващи случаи, преценени като прегряване на 1-литровия мотор, ще покрием 100% от цената на ремонта при всеки дилър". Освен това компанията ще преразгледа предишните случаи и ще възмезди онези клиенти, които са платили ремонта сами.

Луиз О'Риърдън, собственичка на засегнат от проблема Ford с 1-литров мотор, направила група във Facebook, която вече има над 3000 членове. От тях при 1200 двигателят е отказал поради прегряване, като хиляда от случаите са през тази година. Групата се разраства средно със сто нови члена месечно.

Automedia.bg отправи запитване до "Мото Пфое", официалния вносител на Ford, дали и в България са отчитани проблеми с двигателите от EcoBoost серията. Според получения отговор, няма нито един такъв регистриран случай, но представителят на марката е обявил сервизни акции и за двата проблемни мотора - още през 2015 за еднолитровия и в началото на тази година - за 1.6. От "Мото Пфое" цитират информация от Ford Europe, според която проблемите се отнасят единствено за британския пазар.  
 

0 от 500
  • #16
    19 rate up comment 0 rate down comment
    GT ( преди 6 години )
    След като е съвместна разработка, Мазда защо не го сложиха в своите коли ами правят двулитрови двигатели ?
  • #15
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблем с Дайхатсуто да си имал бе ***?Всъщност никакво Дайхатсу не си имал ***. Ако беше имал, никога нямаше да си вземеш немски ***.Японеца явно и малки турбинирани мотори може да прави без да са проблемни, както немските недоразумения.***!
  • #14
    10 rate up comment 11 rate down comment
    trb ( преди 6 години )
    "Сега започнахте ли да стопляте..." колоездачо, явно Daihatsu Charade GTti, което имах, като малък е било немско а? ***...
  • #13
    14 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Японците да си гледат блокиращите спирачки на тойота и гърмящите въздушни възглавници на Таката, че тука става дума за 40 000 коли, а там - общо за към 11 милиона :D
  • #12
    31 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сега започнахте ли да стопляте защо японците не правят такива анемични мотори на стероиди!! Започнахте ли да стопляте, че от атмосферката по-добро и надеждно няма. Вярно, че като го настъпиш няма да те ритне, но пък имаш едно много приятно линейно ускорение и най-важното не се занимаваш с глупости, турбини и проблеми от всякакво естество. Още повече, че тези миксери отделят ФПЧ, както дизелите и скоро може и тях да почнат да ги забраняват.
  • #11
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От години говоря за тези пилнатите моторетки, ама някои фенчета с пяна на уста от злоба убеждават как били здрави, надеждни, икономични и много готини. Колко години го избираха този мотор на годината? Голямата работа нали. И за това говорех, че няма как някакви невежи журналистчета да ти разбират от техника и да избират нещо такова. Ама парите си вървят, рекламата голяма и много народ се набълбука с мотора на годината. Еми карайте си го, ако запали, а ако запали може и да изгорите. Трагедия!
  • #10
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Същите, като ВАГ!Правят простотии, после се ослушват и ако мине номера , мине, а ако не мине се съгласяват на сервизна акция, обаче НЕ безплатна! Ако обаче мноооого се разсмърди, чаааак тогава евентуално се съгласяват да е проведат безсплатно. И сега какво еим е на сервизната акция.Едно голямо нищо. Щели да слагат датчик за температурата. Е и?мотора,като е за Б0клука датчика ще оправи нещата нали. Печелят време само и само да не се набутат още.Ще се оправдават,че шофера не е видял температурата
  • #9
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами аз си карам редовия шестак, който e сравнително нов, не е най - нова революционна разработка и съм си доволен. А да Ви кажа сега е ред на китайските таблети нахакани в колите, да почнат да се развалят и тогава, ще гадаеш по звездите какво се случва с колата :-)
  • #8
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    товa не е вярно как така форд ще се самозапалва двигател на годината двигател на десетилетието двигател на хилядолетието ей това интернет и мобилните телефони заплаха за всички производители да видим след тази измислена новина как ще тръгнат продажбите на мотопхуйе
  • #7
    18 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе форд имат най-технологичния завод в Германия, наскоро спечели една сурия награди. Ако това дето го пишете е вярно, смятайте другите германци на какво ниво са.Иначе за мен ФОРД е добра и солидна марка, която в Англия е много популярна и не случаино там са най-внимателни.Едно мондео е в пъти по-добро от пасат, шкода и т.н. Даже бих го карал, но с 2.0 турбо двигателя.