IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрическият ID.3 не можа да спаси Volkswagen от еко-глобите

Сделка за емисии с MG също не помага

Volkswagen Group смята, че няма да може да се справи с изискванията за покриване на средните нива емисии въглероден двуокис, заложени от ЕС за 2020 година. Германците очакват, че ще получат сериозни глоби от Европейската комисия, въпреки закупуването на квоти за емисии от MG Motor и лансирането на електромобилите си.


id.3


Според експерти, една от причините за това е софтуерният проблем в електрическия VW ID.3, който отложи пускането му на пазара. Електромобилът, който е последвани и от екологичния кросоувър ID.4, получи над 40 000 заявки в Европа, но за момента продадените бройки не са достатъчни за да се достигнат СО2 целите.

"Към този момент не можем да дадем ясно становище дали ще успеем да постигнем целите. Ще е тежка битка.", заяви шефът на продажбите във  VW Group Кристиан Далхайм. Междувременно, финансовият мениджър на групата Франк Витер, е заявил на анализатори, че Volkswagen е заделил средства за да покрие евентуалните разходи по глобите. "Приготвили сме няколкостотин милиона, за всеки случай", е споделил Витер.


ID.3


Витер добавя, че глобата ще даде само моментна картинка, тъй като компанията гледа стратегически на нещата и се фокусира върху още по-сериозните изисквания на европейския пазар занапред. "Естествено, би било добре да си покрил нормите през 2020 година, но все пак става дума за 10-годишен хоризонт. Ако има малък пропуск, това не е добре, но няма да доведе до края на света".

Тъй като Volkswagen вече е вкарал сметките си евентуалните глоби за вредни емисии и парите са заделени, това няма да се отрази на приходите на групата за последното тримесечие на годината. Както вече споменахме, германците са се договорили с MG Motor, които са подразделение на китайската SAIC, да използват нулевите емисии на електромобилите от британската марка към отчетите на продажбите си. Но относително малобройните реализации на MG в Европа няма да повлияят съществено върху средните стойности на СО2 в гамата на VW, редуцирайки ги с едва 0,3 грама за километър.

0 от 500