IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen ID.3 - струваше ли си чакането?

Най-после тестваме автомобила, който трябва да донесе големия електрически пробив на германците

През последните три години чухме какво ли не за ID.3, първия чист електромобил на Volkswagen. Колата, която ще спаси европейската автомобилна индустрия. Колата, която ще препъне Тesla. Колата, която ще промени правилата на играта.
 
  
 
   
   
Когато анализаторите кажат за нещо, че ще промени правилата на играта, това почти винаги означава, че то е обречено на бърз и тотален провал. За всеки продукт като първия iPhone, който наистина е преобърнал пазара, има 99 други смели опита, установили, че хората като цяло предпочитат да се придържат към познатите правила, вместо да приемат нови.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
За късмет на Volkswagen те не са се опитали да направят това с ID.3. Тази кола е тяхната електрическа алтернатива на Golf, и също като него предпочита по-скоро да е практична и лесна за ползване, отколкото оригинална и различна. С едно малко изключение.

Най-големият коз на Golf винаги е бил, че в което и поколение да седнете, неизменно знаете кое къде е и как действа. Сякаш една дузина инженери са седнали и по една седмица са мислили къде да бъде всеки бутон.
Тук вече не е така.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
Един и същи бутон за предния и задния прозорец, с един сензорен превключвател между тях. След като свикнете, е удобно

   
Опитите ID да бъде максимално модерен и максимално изчистен означават адски много сензорни екрани и бутони, всеки от които има повече от една функция. Даже този за стъклата е един и същи за предните и за задните.

Отнема известно време, докато човек схване логиката. След това може да бъде и доста удобно. Но като цяло управлението с тъч-скрийн, докато карате, не е от най-блестящите идеи. За щастие Volkswagen ви оставя и друга опция. ID е получил гласов асистент, който най-сетне наистина работи, и разбира даже английски с шопски акцент.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
Гласовият асистент работи добре и спокойно можете да го ползвате за управление на мултимедията и климатика 
  

Във всички други отношения обаче ID е наистина роднина на Golf. Той е приблизително със същите размери, което го прави удобен в града. Но е доста по-просторен отвътре. От една страна, липсата на мотор и охладителна система под предния капак прави въпросния капак доста по-къс, и позволява по-голямо междуосие. От друга, ID е с цели 10 сантиметра по-висок - и позицията на шофьора е по-скоро като в кросоувър, отколкото в нормален хечбек.
Багажникът побира 385 литра, което също е почти идентично със способностите на Golf.
  
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Само че този ID.3 е нещо, което нито един обикновен Golf досега не е бил - той има задно предаване.
Електромоторът е на задната ос, батерията е вградена в пода. Базовата версия на ID.3 има 45 киловатчаса капацитет и 320 километра пробег с едно зареждане. Скоро ще се появи и върховата, която със 78 киловатчаса и 550 километра обхват явно ще се мери с Теsla Model 3. Но ние очакваме най-търсена да бъде версията по средата.
 
  
Volkswagen ID.3 тест драйв
Асистиращите системи ползват както камери, така и радар, и разпознават кога пред вас е лек автомобил и кога - тежкотоварен
  

Това, което тестваме, е версията First Edition - първото издание. То има 58-киловатчасова батерия, 204 коня (доста повече от някои Golf GTI в миналото), и 7.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Което не е никак лошо, но не и чак изумително.
 

VW ID.3 First Edition

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

3.4 секунди 0-60 км/ч

160 км/ч максимална скорост

Изумително е обаче ускорението от 0 до 50 км/ч - точно това, което най-често ви се налага да използвате в места като София, Варна, Пловдив. Това ускорение, в съчетание със задното предаване и ниския център на тежеста, прави от ID удивително пъргав градски автомобил. Управлението е приятно прецизно. Но при спиране ще усетите ясно, че теглото не е като на Golf. Ако броим и шофьора, то надхвърля 1800 килограма.
Окачването е комфортно и колата вози доста меко. Но масата се чувства, когато минавате през неравности.
    
   

Volkswagen ID.3 тест драйв
Превключвателят на предавките доста напомня на този в BMW i3. Колата сама включва рекупериращ режим, усилвайки спирането, когато навигацията й подскаже, че наближавате населено място
  
     
Доста неща в изчистения и просторен интериор ни напомнят за BMW i3 - включително и превключвателят за предавките, качен вдясно зад волана. Той е доста удобен, щом посвикнете. Но не ви подтиква да привключвате твърде често в режим B - тоест рекуперация. При други модели можете непрекъснато да си играете с него. Тук идеята явно е да го ползвате само при по-стръмни спускания. От друга страна, колата е способна и сама да го задейства, без да ви пита. Компютърът получава постоянно информация от навигационната система и ще засили рекуперирането всеки път, когато наближите входа на населено място или друго ограничение на скоростта.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Пробегът е 420 километра по новия тестов цикъл WLTP. Но зависи много от това къде и кога карате. В студения сезон може да се задоволите и с триста.

Оставете настрани мита, че батериите работят по-зле на студено - всъщност е точно обратното. Проблемът е, че вие работите по-зле на студено. За да ви стопли, един нормален автомобил ползва основно остатъчна топлина от двигателя с вътрешно горене. ID.3 може да разчита само на батерията си.
  
   
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
В първото есенно утро със слана още със самото натискане на старт бутона пробегът ни се стапя от 303 на 201 километра. И после отново скача на 250, щом изключваме парното.

Когато не е нужно отопление, ID.3 спокойно ще направи и 400 километра градско каране. Той е от малкото все още електромобили, които могат да се зареждат скоростно при цели 100 киловата. Само че ви желаем късмет в намирането на такава станция в България. Колата е идеална за хора с гараж или двор. Тогава можете да я зареждате нощем от стенното зарядно и изминаването на 100 километра ще ви струва само около 1.40 лева. А и можете вечерта да й зададете в колко часа да се затопли на сутринта, докато още е включена в мрежата.
  
  
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Цената за България е 70 885 лева, с включен климатроник, парктроник, LED светлини и радио с два USB порта. Навигацията, отоплението на седалките и алуминиевите джанти са допълнителни екстри. Това е малко над Renault Zoe и точно колкото Peugeot e208 - но и двата френски модела отстъпват по размери. Най-достъпната Tesla Model 3 е с 8 000 евро отгоре в Европа.

Но главният коз на ID.3 не е цената, а фактът, че той си остава типичен Volkswagen. Тоест разумен, практичен и познат.


Още снимки от теста на Volkswagen ID.3 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #33
    6 rate up comment 6 rate down comment
    VW I.D. R ( преди 1 месец )
    Размахайте бъркалка. А сега размахайте същата бъркалка, но с набодено кюфте накрая. Кое беше по-бързо? Е така завива ID. 3 спрямо кола с 200 кила двигател, пльоснат като чувал с картофи отпред. За задното и въртящия момент да не говорим. За извънградско избирайте не Ъп със 17 ПОЛЗВАЕМИ кВтч батерия ами нещо с 40+ като Кона. Кона 40 лятото със скорости до 90-100 минава колкото пише - 300. Тествано. Не са проблем колите, а нежеланието на бензинджиите да слагат бързи DC зарядни по 50+ киловата
  • #32
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Е така де ( преди 1 месец )
    За един месец продадоха 14-те хиляди които успяха да произведат от ноември 2019 година досега и следващия месец няма какво да продават. Не осъзнаваш ли че за този месец са продали поръчките от предишните две години, а вече няма други поръчки?
  • #31
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До №32 ( преди 1 месец )
    Само че, батенце, ако я нямаше теслАта, нямаше да го има този автомобил. Освен това Тесла произвеждат автомобили от 10-на - 12 години и нямат но-хау на 80 годишна компания. Но те по-същественото са го направили: задвижващия тракт, батериите и софтуеъра. Ще се научат как да закачат броните, не се притеснявай
  • #30
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    а не, вчера... в Норвегия за един месец само им разказа играта на теслИте. Не че е изненада - учудващо много хора не обичат да им пада задната броня в движение и да се чупят носачите при докосване в бордюр
  • #29
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "През последните три години чухме какво ли не за ID.3, първия чист електромобил на Volkswagen. Колата, която ще спаси европейската автомобилна индустрия. Колата, която ще препъне Тesla." Мдам ... ама не днес!
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    Кой ти каза, че зарядно ме можеш да докараш :D има мобилни зарядни станции и даже са включени безплатно в зеленото Каско на един бг застраховател...
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Само че аз в града не карам кола а колело. Хем чисто и евтино хем поддържам форма. С колата излизам само ако вали сняг или дъжд. " Мхм ... В кой град? И аз ми е лесно, да го кажа това, като съм си в Копенхаген, където ако я закъсам, ще хвана влакчето. Ама в София, с тоя трафик и тоталната липа на велоалеи ... абсурд.
  • #26
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 27 Щом в студена и планинкса Норвегия ги карат, значи не са чак толкова "нелатернативни" ...
  • #25
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Електричките ги е имало по времето на Форд като технология, но той не ги е предпочел тъкмо заради горепосоченото. " То и компютри е имало, и батерии, само 15 години след Форд, ама никой не е правил смартфони ...
  • #24
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Бензин ( преди 1 месец )
    Хубаво го осмяхте човека със закъсването в Родопите, ама никой не казва каква е разликата с ДВГ. Зарядно не можеш да докараш, а на ДВГ-то не му е нужна бензиностанция, за да потегли. Трябва само някой литър в бутилка. Електричките ги е имало по времето на Форд като технология, но той не ги е предпочел тъкмо заради горепосоченото. И сега не са алтернатива, въпреки технологиите и натиска за "Екология".