IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault също зачеркна дизела

Компанията повече няма да разработва двигатели с такова гориво

Френската група Renault е поредният автомобилен производител, който се отказва от дизеловите агрегати. Компанията спира всички проекти, касаещи мотори с този тип гориво, обяви Жил Ле Борн, технически директор на марката.


Renault дизел


В Renault са уверени, че дизеловите двигатели съвсем скоро ще станат история, като ще отстъпят място на модерни силови агрегати, отговарящи на последните тенденции в автомобилната индустрия и компанията ще се съсредоточи именно върху тяхното развитие.

Вместо върху разработката на нови дизели французите ще насочат всички своите ресурси към електрификация на своята моделна гама. Началото на тази стратегия ще постави новото Renault Megane, чийто дебют ще се състои в края на 2021 година, казва още Ле Бон, цитиран от изданието Auto Infos.


Renault Megane eVision


Все пак, от компанията уточниха, че не се отказват от дизеловите си модели, които в момента са на пазара. Те ще продължат да се предлагат, както и досега. Всички проекти по подобряване на този тип мотори, както и разработката на нови, са спрени. В Renault са уверени, че през 2025 година всеки автомобил на марката ще бъде хибрид в някаква степен.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #14
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Шипков мрмалад ( преди 3 години )
    Еееее негодуванци какво 2.0тди с2.0 атмосферка хахахха кажи 2.0 чист дизел и 2.0 чист бензин да видите нафтовата печка как че я минем с колелото хахааха Сравнявайте 2.0 тди с 2.0 т бензин и се потапяйте скъсаняци, ще ви е икономично ама не ви е бързо натегачи
  • #13
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хм! Те, хората Рено зачеркнаха!
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    11 ( преди 3 години )
    Е точно си го казал всеки vw 2 tfsi ще издуха 2 tdi.
  • #11
    19 rate up comment 5 rate down comment
    ГТЕ ( преди 3 години )
    Хубаво е, когато се сравнява 1.5 дци да се сравнява с 1.5 турбо бензин. Или 1.6 дци с 1.6 турбо бензин.За да добием наистина релевантна представа за коне и въртящ момент.За мен 2.0 ТДИ 190 коня на VW, ще отнесе всяка 2000 кубика масова бензинова атмосферка и то най-вече в доускоренията от 60 - 160 например.Хубаво е, когато някой оплюва нов дизел да има опит с 5-6 такива, а не опита му да се свежда до - покарал след стари издухани дизели.
  • #10
    16 rate up comment 6 rate down comment
    ГНУС САРАЦИЙСКА! ( преди 3 години )
    Застани на столичен тротоар и почва да ти се драйфа. Целата дизелова смрад от вторичните чатка у нас. В 24 милиона Истанбул с денонощни задръствания не мирише на сажди както тук.
  • #9
    11 rate up comment 9 rate down comment
    notangel ( преди 3 години )
    Не мисля, че дизел евро 6, който и харчи с 30 процента по-малко, е по-зле от бензин с евро 4 или 5.
  • #8
    12 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Жалко наистина. 1.5 dci, 1.6 dci и 2.0 dci, са уникално здрави и икономични мотори. Конкретно от малките кубатури, 1.6 лично на мен ми е фаворит, понеже е също толкова здрав колкото и 1.5 но е с много по-добри въртящ момент и к.с. от него при само половин литър повече разход на гориво. 2.0 dci също е много добър, но изостава като параметри от 2.0 моторите на ФВ и БМВ. Лично аз в момента не бих си взел нов дизел, заради Ad-Blue-то което трябва да му наливам.
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 3 години )
    Бих добавил още, че когато дизела е наред, а това са най-вече дюзите да разпръскват финно и перфектно, няма сажди, няма и пушилки, няма смрад. Но повечето дизели са с износени дюзи, да не говориме за разните му нескопосани евтини чипирания и тотална неподръжка. При дизела е необходима безкомпромисна.За мен същия голям кеф ми правят и турбобензините с куматура над 2000 кубика, имат нужните коне и въртящ момент
  • #6
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 3 години )
    Като карач на дизелови леки коли, бих казал нещата, до които съм достигнал на база опит.Дизел, с кубатура под 2000 кубика е доста рисков и ненужно комплициран малък ДВГ. Рено с 1.5 дци наистина опровергават това, но все пак, си оставам на този принцип. Няма по-голям кеф от 3000 кубика, 6 цилиндъра на БМВ.Дизел над Евро 4 е кошмар от към DPF/FAP. Дизела не става за къси градски разстояния, загрява бавно и след запалване си иска поне 20-30 км пробег и то при над +10, преди да се загаси
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    АБВ потребител ( преди 3 години )
    Реното си е запазена марка !дори и от Макларън във формулата ги използват и имат не една и две награди като шампиони