След като разглобили на съставни части хибридна система Toyota Hybrid Synergy Drive, от Renault установили, че цената на компонентите използвани от японците била сходна с тази на частите в собствената им система e-Tech. Но колко точно е сходна?
Босът на френската компания Лука де Мео заявява в интервю за изданието Autonews , че технологията на Renault е "много близо" до тази на Toyota, въпреки 20-годишната преднина на японците по отношение на хибридните технологии. И уверява, че до 2 - 3 години подопечната му фирма ще "снижи разходите драматично" за системата e-Tech, която е сходна като принцип с технологията на конкурентите.
Renault e-Tech също използва паралелна хибридна система, която позволява на автомобила да се движи само на ток или електромоторът да подпомага работата на двигателя с вътрешно горене. Де Мео споделя също, че разходите за системата на Renault са допълнително редуцирани и от факта, че производителят не използва конвенционална скоростна кутия, а трансмисия без съединител, заедно с втори електромотор, който синхронизира работата на ДВГ и електрическото задвижване. Toyota също има подобна система, наречена E-CVT.
Сигурно се чудите как Renault са успели да догонят Toyota, въпреки факта, че японската компания се счита за родоначалник на хибридното задвижване от 1997 година? Отговорът се крие не къде да е, а във Формула 1. Де Мео припомня, че фрeнската фирма работи по хибридни технологии от десетилетие насам, използвайки експертния опит на инженерите от отбора Renault F1.
Интересно е да се отбележи, че Renault не споделя хибридната си технология с партньорите си от Nissan. Попитан за това, Лука де Мео отговаря: "Зададох същия въпрос на колегите си, когато постъпих тук. Но, историята си е история." И добавя, че e-Tech е "по-адаптирана за европейските условия" от системата ePower на Nissan.