Есента настъпва с пълна сила и температурите навън падат. Идва времето за смяна на летните гуми със зимни. Повечето собственици на автомобили посещават съответните работилници, за които това време от годината е любимото, тъй като правят най-голям оборот. Има, разбира се, и такива шофьори, които предпочитат да го направят сами. Така те си спестяват разходи и висене по опашки, но пък подлагат автомобила си на риск, ако не разполагат с нужното оборудване.
И в двата случая може да бъдат допуснати грешки и съответно те да доведат до сериозни неприятности на пътя. Ето най-сериозните от тях, които лесно могат да бъдат избегнати.
7 основни грешки при смяна на гумите (ГАЛЕРИЯ):
При затягане на болтовете и гайките на поставената гума задължително трябва да се използва динанометричен ключ. В сервизните центрова се използват пневматичен гайковерт, като стандартният натиск от него трябва да бъде 115 Нм, освен ако в инструкцията за експлоатация на автомобила не е записано нещо друго.
Скачането върху обикновен ключ за смяна на гуми или напъването му с помощта на тръба не се препоръчва. По този начин се уврежда резбата, което е равнозначно на незатегната гайка. Има опасност и от прекалено затягане, което също не води до нищо добро.
Освен това, не бива да се смазват болтовете и шпилките с цел облекчаване на свалянето им след това. Подобно действие може да доведе до отвиване на гайките и дори до падане на колелото по време на движение.