IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво си взе СССР от световната автомобила индустрия

Кои от моделите в Съветския съюз са "взаимствани" от чужди коли

Не е тайна, че автомобилната промишленост по времето на СССР значително изостава от тези отвъд Желязната завеса - било заради ограничените ресурси, било заради слабостите на плановата икономика, или може би защото най-добрите учени и инженери работят за нуждите на армията. Каквото и да е обяснението, факт е, че руските автомобилни конструктори често са принудени да взаимстват технически и дизайнерски решения, създадени от други.

Ето и най-драстичните примери за това "взаимстване". В някои случаи то си е чиста кражба, а в други СССР плаща на чужди компании, за да ползва техни технологии, сред които има дори задвижващи агрегати. Историята с "Жигула" (ВАЗ-2101) и FIAT 124 е добре известна, но има и други интересни случаи.


Какво взе СССР от световната автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #21
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Фен на старите коли ( преди 3 години )
    Забравихте автомобила ЗАЗ 968А "Запорожец". Той също е копие на западна кола - NSU Prinz 4. Има и още много машини, поразровете се повече, има много коли, които са произвеждани с или без лиценз. Имам чувството, че пишете само да отбиете номера.
  • #20
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Баджанака на Крум (х ( преди 3 години )
    "Алеко" е и последният съветски модел, сглобяван у нас - в завода в Ловеч. ***Бих казал въобще последния автомобил сглобяван в България, НО както казват : "Ум царува, ум робува, ум патки пасе!" Затова пък някои се налапали с демократични сказки, като *** с топли...
  • #19
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Пак на Хан Крум бада ( преди 3 години )
    В някои случаи то си е чиста кражба... Историята с "Жигула" (ВАЗ-2101) и FIAT 124 е добре известна, но има и други интересни случаи.***Русофобия и автомобилостроене! Авторът явно не знае че Ладите се правеха по лиценз на ФИАТ. т и заводът в Толиати беяе по италиански лиценз. По същия начин да напише и как югославяните и поляците са откраднали Полски Фиат и Застава от ФИАТ? А може би и Варшава, ака Победа от руснаците...
  • #18
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Куку ( преди 3 години )
    тук статията се е поомазала, защото Алекото няма нищо общо със Симка, а с Рено Фуего....то бива насаждане на дивотии, бива, ама малко е нагло
  • #17
    25 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В Алекото можеше да те ухапе куче от улицата докато си седиш вътре
  • #16
    32 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    М. Калашников е бил комсомолски секретар на отдела в който работи конструкторското звено на Хуго Шмайзер! Отделно, че и семейството на немеца "доброволно" е заживяло в Москва по това време!
  • #15
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много заводи и поточни линии в НРБ също са строени от западни инженери.
  • #14
    31 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По време на създаването на автомат Калашников, в плен се намира някакъв си немец на име Шмайзер. Самият Калашников е обявен от съветската пропаганда за някакво чудо, което без образование и опит създава проекта на автомата.,. ...и нищо след това! Фактите са такива.Така че пишете, че във военната индустрия било различно. Същото е. Както и в космическата. В плен се намират учениците на фон Браун. Самият фон Браун отива в Щатите. Но там и преди това са работили по въпроса.
  • #13
    27 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В гражданската авиация също са некадърници. След падането на Желязната завеса, всички авиокомпании с ТУ154 си купиха MD80/90. По-стари, но по-икономични и по-надеждни. Дори и Аерофлот изхвърли съветските машини. А сега великият им Суперджет се оказа огромен провал. Ту144 ще се запомни с няколко ужасни катастрофи и с това, че никога не е пилотиран от други пилоти, освен изпитатели на бюро Туполев. И никога не успяват да постигнат прелитане между двата края на СССР, каквото всъщност е заданието.
  • #12
    42 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И във военната индустрия нещата са им крадени в голяма степен. Там обаче са по-успешни, защото им е по-голям приоритет и защото ограниченията са по-малко (например икономичност, себестойност, естетика, а понякога и тегло, са пренебрежими). Няма и как да оценим качеството на военните изделия. Като съветска колония, на нас ни е втълпявано, че всичко руско е хубаво, а всичко западно е лошо. Въпреки това, дори и висшите комунисти си умираха да си купуват западни стоки с долари от Кореком.