Следвоенната история на АЗЛК (Автомобильный завод ленинских комсомольцев) в Москва, в който се произвежда един от най-известните модели в историята на Съветския съюз - „Москвич“, започва през 1948 г. с копие на германския Opel Kadett K38. Руският вариант първоначално става известен като „Москвич-400“ и на външен вид почти повтаря германския модел. Постепенно започват да се правят някои промени – например, резервната гума е монтирана под багажника, който е с мизерни размери. Новият вариант обаче също не стига до серийно производство, за разлика от „Москвич“ 402, който се качва на конвейера през 1956 г.
Неизвестните модели на Москвич (ГАЛЕРИЯ):
„Москвич-415“
Златният век за завода идва в края на 50-те години, когато създава редица интересни машини. По това време лидерът на СССР Никита Хрушчов призовава да бъде направен автомобил за колхозника и така се появява всъдеходният „Москвич-415“, чиито изпитания стартират през 1959 г.
Компактната кола (междуосието е 2030 мм) получава двигател с 45 к.с. от „Москвич-407“, понижаваща предавка, преден мост, който се заключва, и брезентов покрив. Машината предизвиква огромен интерес, но заводът няма нито средства, нито мощности за серийното й производство.
Златният век за завода идва в края на 50-те години, когато създава редица интересни машини. По това време лидерът на СССР Никита Хрушчов призовава да бъде направен автомобил за колхозника и така се появява всъдеходният „Москвич-415“, чиито изпитания стартират през 1959 г.
Компактната кола (междуосието е 2030 мм) получава двигател с 45 к.с. от „Москвич-407“, понижаваща предавка, преден мост, който се заключва, и брезентов покрив. Машината предизвиква огромен интерес, но заводът няма нито средства, нито мощности за серийното й производство.