Следвоенната история на АЗЛК (Автомобильный завод ленинских комсомольцев) в Москва, в който се произвежда един от най-известните модели в историята на Съветския съюз - „Москвич“, започва през 1948 г. с копие на германския Opel Kadett K38. Руският вариант първоначално става известен като „Москвич-400“ и на външен вид почти повтаря германския модел. Постепенно започват да се правят някои промени – например, резервната гума е монтирана под багажника, който е с мизерни размери. Новият вариант обаче също не стига до серийно производство, за разлика от „Москвич“ 402, който се качва на конвейера през 1956 г.
Неизвестните модели на Москвич (ГАЛЕРИЯ):
Миниван на базата на „Москвич-407“
Микроавтобусът, изграден на базата на „Москвич-407“, понякога е наричан „Москвич-А9“, като също е направен през 1959 г. Всъщност 8-местната машина е първият съветски миниван, но и за него не се намира място на конвейера. Вместо това за серийно производство е предпочетен микроавтобусът РАФ.
Микроавтобусът, изграден на базата на „Москвич-407“, понякога е наричан „Москвич-А9“, като също е направен през 1959 г. Всъщност 8-местната машина е първият съветски миниван, но и за него не се намира място на конвейера. Вместо това за серийно производство е предпочетен микроавтобусът РАФ.