Следвоенната история на АЗЛК (Автомобильный завод ленинских комсомольцев) в Москва, в който се произвежда един от най-известните модели в историята на Съветския съюз - „Москвич“, започва през 1948 г. с копие на германския Opel Kadett K38. Руският вариант първоначално става известен като „Москвич-400“ и на външен вид почти повтаря германския модел. Постепенно започват да се правят някои промени – например, резервната гума е монтирана под багажника, който е с мизерни размери. Новият вариант обаче също не стига до серийно производство, за разлика от „Москвич“ 402, който се качва на конвейера през 1956 г.
Неизвестните модели на Москвич (ГАЛЕРИЯ):
„Москвич-3-5-6“
В началото на 70-те години заводът започва работа върху приемник на „Москвич-412“, който да бъде по-голям и с по-добра вместимост. От серията 3-5 са построени няколко прототипа, като на върха се нарежда именно „Москвич-3-5-6“ от 1973 г. Неговото междуосие е със 140 мм по-дълго от това на „412“, като получава задно окачване на пружини и нова скоростна кутия. Предвижда се моделът да се продава и в чужбина, но в крайна сметка това пропада, тъй като се появява „Москвич-2140“.
В началото на 70-те години заводът започва работа върху приемник на „Москвич-412“, който да бъде по-голям и с по-добра вместимост. От серията 3-5 са построени няколко прототипа, като на върха се нарежда именно „Москвич-3-5-6“ от 1973 г. Неговото междуосие е със 140 мм по-дълго от това на „412“, като получава задно окачване на пружини и нова скоростна кутия. Предвижда се моделът да се продава и в чужбина, но в крайна сметка това пропада, тъй като се появява „Москвич-2140“.