Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
Без да блести, "Победа" е надежден автомобил и се произвежда дълго, включително и под лиценз в Полша като Warsawa. В Съветския съюз са сглобени 241 497 бройки между 1946 и 1958. Отделно са създадени и няколкостотин бройки от специалната модификация ГАЗ М26, с форсиран 6-цилиндров мотор и 90 конски сили - естествено, изцяло за нуждите на КГБ.