Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.
Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.
7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):
Нито един производител не забранява гасенето на двигателя веднага след края на пътуване, дори той да е бил подложен на тежки натоварвания. Ако обаче сте се движили с висока скорост по магистрала или сте изкачвали планински път с много завои, е добре да оставите двигателя да поработи малко. Така компресорът ще се охлади, в противен случай има опасност от навлизане на масло в уплътненията на вала.
Ако преди да паркирате, сте карали известно време бавно, няма нужда от допълнително охлаждане на компресора.