IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

7 заблуди за колите с турбомотор

Основната е, че те са по-малко надеждни от тези с атмосферен двигател

Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.


Турбомотор


Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.


7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 4 години )
    Да продължа. ЖЕЛАТЕЛНО е след големи натоварвания на турбината да оставиш двигателя за 2-3мин да работи на място. Не толкова за охлаждане на турбото. Двигателя е работил с 3000об, но турбината се върти няколко стотин хиляди оборота. Гасиш двигателя, но турбината продължава да се върти,но без приток на масло. От там лагерите малко по малко заминават. И се почва едно виене, едно харчене на масло.
  • #15
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 4 години )
    Чета коментарите на някои и падам от смях. Турбини по 4000лв,охлаждане на турбини с антифриз... Смяната на турбина за камион ман в испания е 1200е с всичко включено. Няма никакъв антифриз при турбината!!! Охлажфа се двигателя. Всеки поне малко запознат е наясно, че след гасене на двигателя за определено време температурата му се покачва. За това на някои автомобили след изгасване на двигателя се пуска перката.
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е вярно това, че производителите не забраняват да се гаси след по-голямо натоварване на двигателя, респективно на турбото. На моята кола изрично има залепена табелка, на която с прости думи е написано, че след каране по магистрала, голямо натоварване на двигателя и прочие е необходимо да го оставиш да поработи на място и да се охлади преди да го изгасиш.
  • #13
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Батко ( преди 4 години )
    Един коментар ми събра очите: съвременните двигатели продължавали да въртят маслото през турбината след спиране! Басиму, а? Дай жокер бе професоре, кой е този двигател с ел. Маслена помпа, щото няма друг начин да врътне маслото. Ако е със сух картер да, ама такива сток коли няма, пък и ти не знаеш какво е това.
  • #12
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Борислав ( преди 4 години )
    Много хубаво нещо е турбото.Качествено масло, закупено не от тук, добро гориво с добавка, че на колонката може да са я спестили. Не тръгваш преди да видиш 30 градуса на водата и не форсираш преди 60. След зверско каране на магистралата една минута работа на място.Да звучи сложно, но удоволствието е голямо.Ако се наложи ремонт, щото не знаеш как е била карана от предишния собственик - рециклирано турбо в Германия е от 700 до 1200 лева. Веднъж карал с турбина, няма връщане към обикновен ...
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    до колегата хейтър ( преди 4 години )
    Какви 4 хил те гонят за ремонт?! В Испания в официален сервиз ми смениха турбото за 1100?. Като имаш предвид че час работа ти го смятат по 40?+ДДС и смяната на масло са около 150?.
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    пепи ( преди 4 години )
    Единия бус който карам в Испания е на 600 000 километра и не мисли да се чупи двигателя.Другия е на 400 000 - двойно турбо и 170 коня на рено.Не са мръднали.Берлингото е 1.6 100 коня на 260 000 километра.Та дотук за малкия ресурс на новите двигатели.
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Като цяло турбото се прецаква заради лошо масло, фалшиви филтри и ползване на кратки разстояния през зимата. Като запалиш на -10 за да вдигнеш 20-30 температура на маслото ти трябва време през което вече ти се е налагало да изфорсираш на някое кръстовище
  • #8
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Били здрави, да ама не, турбото първо се сдухва и кихаш 4к веднага, причината да ги бутат навсякъде е изцяло екологична.
  • #7
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Мордехай ( преди 4 години )
    Проблемът е не е моторите,а в това,че колите с тези мотори да по скъпи и затова се закупуват да се карат много километри -40-60 Хил годишно.Като ти я докарат на 12 год,всичко от нея е "взето"и почват ремонтите.Килиметражите ги гледат само Баланите.Под 500 Хил кола няма