IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW ID.3 пристигна в България

Първите 30 бройки от електрическия модел вече са продадени

Първият електрически модел от новото поколение на Volkswagen - хечбекът ID.3, беше официално представен и в България. С него германският производител започна трети голям етап в историята. Електромобилът вече е на разположение на дилърите на германската марка у нас, като по време на премиерата стана ясно, че пълната квота от първата серия - 30 бройки, е разпродадена.


Volkswagen ID.3 България


Модулната архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на Volkswagen и ще позволи създаването на още много електрически модели. Тя осигурява на новия ID.3 просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за автономен пробег до 549 километра (според цикъла WLTP).

Новият електромобил идва с революционни екстериор и интериор. Според производителя, стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen. В салона се залага на стила Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".


Volkswagen ID.3 България


Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа.

Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между автомобила и смартфона на собственика и дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.


Volkswagen ID.3 България


При своята пазарна премиера Volkswagen ID.3 идва в България със специалното издание ID.3 1ST edition, което се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентите в България могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила.

Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВт/ч, както и с автономен пробег на електричество до 426 км според изискванията на цикъла WLTP.

Нещо повече - предварително конфигурираната версия Tour също може да се поръчва от клиентите в България. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.


Volkswagen ID.3 България


Отделните опции за оборудване за ID.3 включват високотехнологични функции като head-up дисплей с добавена реалност AR, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло. Системата Travel Assist от своя страна подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение. Матричната LED система на фаровете осъществява интелигентно управление контрол на дългите светлини и при отключване на ID.3 чрез функцията за достъп без ключ Keyless Access посреща водача с кратко движение на светлинния модул.

Снимки: Порше БГ

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Джоди ( преди 4 години )
    Българската цена не е хубава! Иначе немеца за 26 хил.евра взема приемлив електромобил! ДДСто е 16 процента! Ние ще продължим да вярваме в Евроатлантизма и да живеем като ***...
  • #10
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Час за сервиз!? ( преди 4 години )
    Трябва да си много проост за си купиш сложна и чуплива електрическа кола в държава с ужасни пътища и неграмотни сервизни техници.Честит празник на балъците.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много сложно по голям капацитет на батериите всеки го може.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Oпа, грешка, Бьорн - не съм толкова неграмотен :D
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Бате ви Бйорн мина над 400 км при 90 км/ч и 270 при 120 км/ч
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    додо ( преди 4 години )
    до до sas: от германското издание AMS например се чува, че качеството е доста по-ниско от типичното за VW -твърди пластмаси, неточна сглобка, а също бавен, досаден и неудобен за ползване софтуер.
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тест Тестов ( преди 4 години )
    Как е софтуера? Още ли бъгва на всеки 3 км?
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Има хора, които вече са ги карали и споделят мнения по юруб и форуми. Нормално е да са пластмасови в началого докато почнат да изкарват пари и си напаснат бизнес модела.
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до sas ( преди 4 години )
    И от кого чуваш, че има разочарование като качество?Моделът сега излиза, вече чуваш разочаровани...хайде стига глупости!В сравнение с Тесла, моделите и на Рено, и на Хюндай, и на Нисан, и на Фолксваген изглеждат много по-добре като изпълнение!теслата има фуги като Москвич, материалите вътре са като среден клас автомобил.За цената си трябва да е доста по-луксозна!
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Млее какъв успех 30 бройки.Клоуни xD