Tesla вече успя доста да разбърка картите на пазара на леки автомобили в Америка. Но истинският трус тепърва предстои, когато електрификацията стигне и до най-караните автомобили на щатския пазар: пикапите. И този път компанията на Илон Мъск няма да разполага с цялото игрално поле само за себе си. Още поне дузина други компании - от автомобилни гиганти с вековна история до основани преди година стартъпи - са амбицирани да грабнат голямо парче от паницата в най-доходния сегмент на пазара. Ето кои ще са основните конкуренти.
Войната на електрическите пикапи (ГАЛЕРИЯ):
Rivian R1T
Автомобилът ще се продава в три варианта, с батерии с капацитет 105, 135 и 180 киловатчаса, и с автономен пробег съответно 370, 640 и 800 километра. Освен това задвижването е доста по-амбициозно от това при Tesla - с по един електромотор за всяко колело, което ще позволи на пикапа да обръща на място като танк.
Средната по мощност версия ще ускорява от място до 100 км/ч за три секунди. Освен това Rivian обещава ниво 3 на автономност. Теглителната способност не е официално обявена, но компанията намекна нещо за 5 тона.
Дебютът по план трябваше да е тази есен, но бе забавен от коронавируса и сега ще се състои през юни догодина. Стартовата цена е 69 000 долара, засега.
Автомобилът ще се продава в три варианта, с батерии с капацитет 105, 135 и 180 киловатчаса, и с автономен пробег съответно 370, 640 и 800 километра. Освен това задвижването е доста по-амбициозно от това при Tesla - с по един електромотор за всяко колело, което ще позволи на пикапа да обръща на място като танк.
Средната по мощност версия ще ускорява от място до 100 км/ч за три секунди. Освен това Rivian обещава ниво 3 на автономност. Теглителната способност не е официално обявена, но компанията намекна нещо за 5 тона.
Дебютът по план трябваше да е тази есен, но бе забавен от коронавируса и сега ще се състои през юни догодина. Стартовата цена е 69 000 долара, засега.