IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Мрежите не могат да се справят с допълнителното натоварване, предупреждава доклад

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия и да могат да го прекъсват, когато сметнат за нужно. Подобна мярка е обсъждана в поне още четири държави в Западна Европа.
  
   
зарядно, електромобил, Тесла
Ако предложенията бъдат приети, собствениците на електромобили ще трябва да се охарчат за електромери от ново поколение


В британския доклад, изготвен от DCUSA, се казва, че "Електрическите мрежи във Великобритания не са предвидени да поемат значителното допълнително потребление, което потребителски устройства като зарядните за електромобили изискват". За да се реши проблемът, електропреносните дружества трябва да получат дистанционен контрол върху зарядните чрез свързването им с т. нар. Smart Meter инфраструктура. По този начин те ще могат да прекъсват подаването към зарядните устройства в моменти на пиково потребление.

В реалния живот това би изглеждало така: предстои ви пътуване до съседния град и имате два часа да попълните капацитета на батерията. Заради натоварването на мрежата обаче зарядното ви е прекъснато и ще трябва да измислите друг транспорт. Предложението не предвижда каквато и да било форма на компенсация за потърпевшите, които на всичкото отгоре ще поемат разходите за инсталирането на интелигентен електромер от ново поколение.
  
  
Електропреносна мрежа
Когато прокарват мерки в подкрепа на електромобилите, политиците уверяват, че електрическите мрежи могат да се справят с допълнителното натоварване. Сега обаче тва доклада от експерти твърдят точно обратното


Великобритания е от страните с най-активна политика за налагане на електромобилите, и правителството обяви, че ще забрани двигателите с вътрешно горене в близко бъдеще. Досега политиците уверяваха, че мрежата може да понесе допълнителното натоварване, което нямало да е повече от 10% над сегашното. Експертите обаче твърдят друго.


 

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Плаши гарги. Западна Европа да - там пълна газификация на домакинствата и имаш едни 3 киловата ток за крушки и телевизия. В България няма грижа - само бойлера ми е 7кВт. Второ: значи спиш 8 часа и на сутринта се сещаш че не си си заредил телефона. Ми къде спа? Точно енергото иска да има такива коли, за да не отива нощния ток в кофата. Като ти е спешно има DC-та. Трето: в края на този месец всички евро търговци на ток получават достъп до БГ пазара. Говорим за 30 лева на мегават! 3 ст./кВт рекорд!
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Камъните, упс цените ( преди 2 месеца )
    Цените на тока падат при свръхпроизводство, понякога дори до отрицателни цени. Тоест плащат ти за да си заредиш автомобила. Цените също така се качват при недостиг. Кой ще е този лудия, да си зарежда електромобила, точно когато в цената е най-скъпа. Пак са писали статията едно към гьотере. Енергото просто ще включва зарядните когато цената на тока падне под стойност определена от собственика на електромобила и ще изключва зарядното когато надвиши друга цена, при натоварване на мрежата.
  • #9
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Наки ( преди 2 месеца )
    Преди доста години,когато в бг. прохождаха колите на газ @,пропен бутана сруваше 18 ст.литъра при 80 ст. бензин. Това ще рече 25%от стоиноста на бензина. С годините се увеличи консумацията на газ и цената сега е малко под половината на стойноста на бензина. Сега ел. колите зареждат евтино,но са малко на брой. Любопитно ми е като станат повече от тези с двг колко ще струва тока. И дали ще има тарифа за битови нужди и за автомобили? Или ще е една цената?
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Това е едно от нещата които имах предвид когато в предишна статия коментирах, че електромобилите се налагат без разчети.
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    производителите да се спират при свръхпроизводство е едно, а да ти прекъснат насила зареждането на колата у дома - съвсем друго
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    някой ( преди 2 месеца )
    В България от 10 тина години всички производители на енергия са свързани по този начин и се следят в реално време кой колко произвежда и в моменти на свръхпроизводсто и минимална консимация се спират(могат и дистанционно, но го правят през диспечерските служби със заповеди до производителя) При все по-голяма консумация на енергия от всички е някак си логично това със спирането да се случи ... Само си помислете за нещата, които използваха електричество преди 20-30 години и колко са сега.. Много!
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Императорът ( преди 2 месеца )
    Това го повтарям хиляди пъти, ето ви го черно на бяло.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не би трябвало държавите да оставят да стане така има 10-20 години да го оправят а за сега не съм чувал да има подобно прекъсване в някъде където има много електромобили
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе защо си мислите че ви трябва специално зарядно. Всяка нощ докато спите от обикновен контакт 10 ампера колата може да зареди енергия за 100 км пробег. Ако я включите в 7 вечерта пък пробега скача до 150 км. Е колко от вас карат 48 000 км годишно? Ясно е че като тръгнете на дълъг път ще спирате на бързо зарядно и ще си платите по високата тарифа. Ама това е един път в месеца
  • #2
    26 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Неща, които отдавна се знаеха и се казваха, но "зелените" човечета отричаха и се кълняха как карането на ток ще струва стотинки. Отделна тема е, че държавата прибира едни пари от течните горива, които няма да да остави а просто ще ги събира от друго място. Иначе казано безплатен обяд няма.