Компанията BMW разкри плановете за електрификация на моделната си гама, който предвижда пускането на пазара на 9 нови модела с нулеви вредни емисии до 2030 година, съобщава Autocar.
В рамките на план Power of Choice („Силата на избора“) BMW се готви да продаде над 7 млн. хибридни и напълно електрически модела, в това число под марката MINI, в течение на следващите 10 години. Баварците са си поставили за цел през 2030 година да става лидер в сегмента на електромобилите, в който си съперничат с Audi, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz и Tesla.
За постигането на подобен резултат, компанията ще трябва да продава по 460 000 „зелени“ автомобила на година. Това е над 10 пъти повече от резултата за 2019 година, когато BMW успя да пласира само 42 249 електромобила, като всички са i3. Това е единственият сериен модел на ток в гамата на германския производител към момента.
Сред новите напълно електрически модели до края на годината ще попадне версия на X3 под името iX3, а през 2021 година към нея ще се присъединят купето i4 и серийният вариант на концепта iNext, който ще получи името iX. Освен това, баварците подготвят малък кросоувър на базата на X1 – iX1, нови електрически i5 и i7, както и версия на ток на 3-Series, която ще замени хечбека i3.
По данни на Autocar, принадлежащата на BMW марка MINI ще предложи два електромобила, които ще бъдат построени на актуалните платформи на компанията - FAAR и CLAR.
Снимка: BMW