IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Машина на времето: тестваме бъдещото BMW 545e

Покарахме новия плъг-ин хибрид на баварците четири месеца преди старта на производството му

"Фейслифт" е обикновено просто начин автомобилните производители да продължат да ни пробутват поостарелите си модели, като сменят някой и друг елемент по бронята или светлините. Но от време на време се появяват и изключения - и ето ви едно от най-ярките.
  
 
 
   
    
В някакъв момент от живота си почти всеки от нас започва да си мечтае за подобен бизнес седан - с шест или даже осем цилиндъра. Но най-смешното е, че когато най-после сбъдне мечтата, в девет от десет случая си купува... дизел.
Защо, може да ни обясни само някой специалист по поведенческа психология. Факт е, че немалко от хората, които могат да си позволят да платят 150 хиляди лева за подобен автомобил, не желаят да доплащат по 300 или 500 лева годишно, за да го карат на бензин. Или поне така беше досега. От тази есен изборът им ще е много по-лесен. Дилемата "550i или 530d" вече я няма. Вместо това има 545е.
 
 
BMW 545e тест драйв


Естествено, баварците и досега имаха плъг-ин хибридна версия в каталога на своята Пета серия - 530е. Но за да ви спечели, тя се нуждаеше от малко допълнителна помощ - или под формата на данъчна отстъпка или субсидия, или като по-будна екологична съвест от вас самите. Защото този автомобил бе компромис.
  
  
BMW 545e тест драйв
  
  
Създаден изцяло с мисъл за икономията, той ползваше четирицилиндров мотор с дори по-слаби показатели от аналога си в чисто бензиновата версия. Докато тази кола е вече съвсем различна. Тук под капака има звяр с шест цилиндъра - много близка система до тази, която вече ви показахме в хибридното Х5. Батерията е по-голяма и спокойно осигурява петдесетина километра само на ток. Електромоторът е по-потентен и общата мощност е на косъм от 400-те конски сили. А ускорението от място до 100 км/ч отнема само 4.7 секунди.
  
  
BMW 545e тест драйв
  
  
В същото време този хибрид е дори по-икономичен от досегашния 530е. Само че го постига не със скъперничество, а с интелект. Аеродинамиката е подобрена значително и коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0.23. Специалните джанти го намаляват с още 5 процента.
 

BMW 545е xDrive

394 к. с. максимална мощност

600 Нм макс. въртящ момент

4.7 секунди 0-100 км/ч

57 км пробег само на ток

Но най-съществен принос има компютърът. Когато влезете в хибриден режим, той включва така наречената "активна навигация", за да преценява как най-ефективно да използва двата си агрегата. Може даже да ви подскаже кога да отпуснете газта, защото ви очакват, да кажем, два километра спускане. Звучи тривиално, но ефектът е огромен.
 
 
BMW 545e тест драйв
 
  
Разбира се, традиционните фенове на тази компания едва ли ще са във възторг от автомобил, който върши по-голямата част от карането вместо тях. Но за щастие я върши само когато поискате.
Като истинско BMW, и тва си има Sport бутон. И си заслужава да го натиснете. Тази Петица е нещо като "най-големите хитове" на BMW: със звука и способностите на класическия редови шестак, с несравнимия въртящ момент на електромотора, със съвършено настроеното шаси и с екологичните гуми с понижено съпротивление, които го правят още по-весело в завоите. А най-впечатляващото е, че това усещане дори не идва от готова, завършена кола.
  
  
BMW 545e тест драйв
  
  
Защото това, което виждате, всъщност не е истинското ново BMW Серия 5. То ще започне да се произвежда през ноември, а ние го караме през юли. Това е все още предпроизводствен прототип - максимално близък до крайния продукт, но все пак не напълно идентичен. Което обяснява и парченцата камуфлаж по тестовата ни кола.
   
 
BMW 545e тест драйв
Разликите с досегашната кола (горе) си личат ясно: по-малки светлини, по-големи решетка и въздухозаборници


Тези срамежливи лепенки обаче не могат да скрият основните промени по външния дизайн: по-малки предни светлини, но по-големи въздухозаборници и, естествено, по-голяма решетка. Само че тази корекция, която предизвика толкова спорове при новата Серия 7, тук изглежда доста по-хармонично.

Отзад правят впечатление обхванатите в тъмен контур светлини - решение, зад което личи почеркът на вече бившия главен дизайнер Йозеф Кабан. Струва ни се, че така автомобилът изглежда по-компактен и по-динамичен. А всъщност е по-дълъг от досегашния с почти 3 сантиметра.

Осемстепенният автоматик на ZF е вече сериен, също като пневматичното окачване. Като опция можете да си поръчате и завиващи задни колела.
  
  
BMW 545e тест драйв

 

Вътре най-видимата разлика е в екрана на мултимедията (с размер до 12 инча), зад който се крие новото, седмо поколение на информационната система. Една от новите системи следи всички коли около вас, включително и отзад, и може да ги изобрази триизмерно на приборния екран. Има и видеозапис на всички пътни ситуации - доста полезно при застрахователни събития. Адаптивният круиз контрол работи чак до 210 километра в час, и може да спре аварийно и безопасно, ако заспите зад волана.

Все още не знаем много за цените, но можем да предположим, че този плъг-ин хибрид ще е приблизително на цената на съизмеримия като мощ дизел - или даже малко по-евтин. Дилема ли? Не, тук вече няма никаква дилема.


Още снимки на новото BMW 545e вижте в галерията:


 

0 от 500
  • #34
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    BMW си е редови шестак, това е истината. Хубаво, че и хибрида са го направили с I6
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имаше действително такъв проблем с 4.4-литровия двигател, понеже турбото и някои други джаджи бяха във V-то и не издържаха на температурите. Мисля, че от ревизията през 2017 няма такъв проблем
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    вие ми разбихте детските фантазии - аз ги имам БМВ за една от най-добрите коли, старите стигаха до над милион с един двигател. американските и в8 и без масло вървят, не знам какво трябва да оплескаш че да се строши на 80 хил.
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дам големия V8 бензин на бмв не е оферта, остават 50d или М-ки ако искаш яка кола от бмв.
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като фен на бмв ме е срам да призная че v8 бензин е катастрофа. Тоя двигател може само в гаранция да се кара, хората набутали се с него на вторичния пазар панически разпродават като разберат за проблемите, затова и м8гат да се намерят много изгодно коли с този двигател. Миналата година излезе нова ревизия с 530 коня обаче все още няма данни дали е оправен
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако искаш да разбереш повече прочети в интернет за тоя двигател. До 80к изкарват дюзите после почват да съсипват двигателя и е божа работа на колко ще изкара но почват да светят ламби и става като коледна елха и върви на масло.
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    отвори си германското мобиле и гледай колко 550i-ки има над 150 хиляди - искаш да ме убедиш че всичките са правили двигател?!?
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вярно е че 550i е много ненадежден, ако отвориш мобиле.бг ще видиш на колко ниски цени са и никой не ги купува точно заради дефекта с дюзите, които на 80хил почват да "пикаят" по стените на цилинтрите и измиват маслото, после се надират цилиндрите и двигателя е за кофата.
  • #26
    0 rate up comment 7 rate down comment
    до 550д ( преди 2 месеца )
    нафтаджията яко се е напушил с изпарения. чупел се в8-ка на 80 хил км хахахаха!!!! бегай бе ти караш баничарка рено 100%. стига си ги сънувал тия бмв-та ами бягай да разнасяш *** по складовете!!!!
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    bmw 550d ( преди 2 месеца )
    Нищо не са променили, пода е повдигнат до нивото на отвора на багажника. В момента багажника на нормална петица седан ми стига ама с по-малкия размер ще е проблем.