Класическите фенове на BMW вероятно ще се възмутят до дъното на душата си, когато чуят, че компанията планира следващото М5 да бъде... електромобил. Но баварците са измислили добър начин да ги убедят: въпросният електромобил ще разполага с умопомрачителните 1000 конски сили, почти двойно повече от сегашния модел.
Най-мощното М5 в историята - текущото Competition - разполага с "едва" 625 конски сили. Бъдещата електрическа версия почти ще удвои този показател
Информацията е на уважаваното британско издание Car, което се позовава на източник от самата компания. Според него следващата генерация на легендарния спортен седан ще дойде през 2024 година и ще има два варианта: чист електромобил, който да се конкурира с машини като Porsche Taycan Turbo S, и хибрид с бензинов двигател и около 750 коня.
Електрическата версия ще ползва цели три електромотора - един за предната ос и по един за всяко от задните колела. Общата им мощност ще е около хиляда конски сили. В момента Competition, най-мощната версия на M5, предлага 625 коня. Taycan Turbo S, електрическият модел на Porsche, има 761 коня, а Tesla Model S Performance стига до 836 коня от двата си електромотора.
В следващите две и половина години BMW трябва да предложи на пазара 25 електрически модела, начело с новия си флагман iNext
За онези, които въпреки това не са склонни да преминат в електрическия лагер, BMW подготвя и хибридна версия, която ще ползва еволюция на 4.4-литровия V8 двигател, разработена за новия X8 M.
Плановете на баварския гигант предвиждат гамата да включва 25 електрически модела до 2023 година. Освен вече лансираните i3 и MINI Cooper SE, това ще включва iX3, i4, флагмата iNext, както и изцяло електрически версии на Серия 5, Серия 7 и Х1.