IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW се сбогува с уникален двигател

Дизеловият мотор с 4 турбини стана жертва на новите екологични стандарти

До месец компанията BMW ще спре производството на един от най-впечатляващите си двигатели - B57D30S0 (или B57S за по-кратко). Дизеловият мотор с обем 3,0 литра и 4 турбини (quad-turbo) се поставяше на версиите M50d, но не отговаря на новите екологични стандарти и ще бъде премахнат от гамата на марката.


 B57S quad-turbo


Първите признаци за това решение се появиха още преди година, когато германският производител се отказа от версиите X7 M50d и X5/X6 M50d на някои пазари. Самият мотор беше представен през 2016 година за седана 750d, а веднага след това се появи и на 5-Series при версията M550d. Благодарение на четирите турбокомпресора агрегатът развива 400 к.с. и 760 Нм, което го прави най-мощният 6-цилиндров дизел в света. В същото време той се отличава е със сравнително нисък разход на гориво – 7 л/100 км.

Сега от BMW съобщават, че производството на двигателя ще приключи през септември. Агрегатът е с много сложна конструкция и не може да покрие новия стандарт Euro 6d (отговаря на Euro 6), който става задължителен за Европа от януари 2021 година. А модернизацията му би погълнала колосални средства, което не е оправдано икономически.


BMW X3 M50d


Мястото на двигателя с 4 турбини ще заемe нов битурбо мотор с 6 цилиндъра, работещ с мека хибридна система с 48-волтов стартер-генератор. Мощността на новия агрегат на BMW е 335 к.с. и 700 Нм, като той ще се поставя на кросоувърите X5, X6 и X7 във версиите 40d, както и на X3/X4 във версии M40d.

За да изпрати подобаващо агрегатът в пенсия, BMW ще предложи на някои пазари прощални серии – Final Edition, на модификациите X5 M50d и X7 M50d. Те ще получат богато оборудване, в което влизат лазерни фарове, управление с жестове на мултимедийната система и голям брой автономни асистенти на водача.


Final Edition

Снимки: BMW

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    G05 30d ( преди 2 месеца )
    Карах Х5 М50d на тест драйв - действително върви много добре, но съм семеен човек с 2 деца и тази динамика която предлага ми е излишна. Дори 30d ми е в повече, но това е друга тема... та защо да дам 20 хил лв отгоре (толкова е надценката при аналогично останало оборудване) за нещо, което няма да ползвам?
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    m550d ( преди 2 месеца )
    Имам щастието да карам този двигател в предишната му ревизия с 380 коня. Страхотна техника! правил съм най-нисък разход 5.5 за кола 2 тона и 4 човека с пълен багажник, в същото време ако настъпиш имаш супер бърза кола с 4.7сек до 100. При нормално каране средния разход е 8/100 за седана, за Х5 сигурно ще е 9-9.5/100
  • #11
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е и? Първо какво го интересува разхода при 250 км/ч масовия потребител само 10% от магистралите в Европа са без ограничение съответно колко често дори немеца ще кара с такава скорост. Второ ако искаш да караш бързо ще си купиш спортна кола, а не тухла.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имаше един немски сайт който публикуваше информация за разхода при различни скорости. Ангуртен се казваше. Но явно под натиск от производителите махнаха тези числа и вече не се вижда колко абсурден е разходът при скорости от над 200 км/ч.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На първите коментари които се питат защо дизел на подобни джипове. Причината е следната. Дори когато дизайнът на един автомобил е модерен и колата е аеродинамична, челната площ и теглото има значение и тези джипове всъщност са безумно неикономични при високи скорости. При 100км/ч може да харчи 7л. но при 250 км/ч говорим за 25-30 литра дизел на 100. Представете си какво става ако говорим за бензин. Освен това бензинът в Германия е по-скъп от дизела. Особено ако е А98 говорим за 50 цента на л ...
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно - масовия потребител ще купи 30d което е смислен модел (макар че продължавам да твърдя че дизела е само за трактори камиони и истински оф роудъри) Въпроса е в случая с 50d - хем е за хора дето не си знаят парите, хем да си правят сметката за горивото.
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Моята е 2015г. Мерцедеса е 2009г. 388к.с. моята е на 100К км. Мерцедеса на 200К км. 330к.с. замерена от 0-100км. за 5,8сек. Не е М5 с 3сек. но върви чудесно, ускорява бързо и харчи малко. Купил съм я преди 3г. да не кажеш че нещо 10г. съм взел, дадох над 100К лв. И да правя си сметката. Най-продавания модел на S-класата е S350 дизел, явно всички с пари си правят сметката, изключвам футболистите, на които им плащат по 100 милиона за да се покажат с маратонки на адидас примерно.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3 Тези 12 л разлика са при юнашко каране. При ежедневно ще е 5л. (според spritmonitor дори само 3)
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до 4: то пък този като се е скъсал от надеждност. Прав си че 40-ката е по-добре. Но като си първи собственик много те бърка. до 3: Ехеееее 330 коня. То звяр бе. Бугати не може да ти се опре. Като за начало кажи за коя S500 става въпрос защото са от 300 до 430 коня. И като купуваш кола за 200+к с ясното съзнание че само обезценката за 3-4 години ще ти е между 50 и 70к. тез 7к на година не са фактор. Фактор са за нашенеца като я купи на половин милион км и 10+ години.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Random ( преди 2 месеца )
    До 1. Как пък ще сменяш турбина с маслото? То веднъж на 200хил км е възможно, най-много на 150хил ако не можеш да се грижиш за колата. А 50i е още по-зле, там са две турбини по средата на Ве-то на двигателя и е адски проблемен. 40i е най-здравия мотор