Информацията, че Volkswagen планира да отстъпи марката Bugatti на хърватския производител на електромобили Rimac, вероятно е предизвикала шок и недоверие. Вярно, в замяна германците ще вземат ключов дял от много перспективната фирма на Мате Римац - но чак да дадат в замяна перлата в короната си, голямата и осъществена мечта на покойния Фердинанд Пиех? Наистина звучи невероятно. Докато не се замислим, че всъщност има множество причини да го направят.
8 причини Volkswagen да се отърве от Bugatti (ГАЛЕРИЯ):
Връщане към корените
Някога, когато Фердинанд Порше разработи първия "бръмбар" по поръчка на Хитлер, целта бе това да е достъпен, евтин и надежден автомобил за обикновените хора. Оттам и името: volks - народна, и wagen - кола. След войната тази машина бе в основата на възстановяването и на "германското икономическо чудо".
Но от дълги години машините на VW са по-скоро в горния ценови клас в своите сегменти, да не говорим за дъщерните марки като Audi, Lamborghini и Bentley. И особено Bugatti. Сега VW се опитва да се препозиционира като производител на "достъпния", масов електромобил, и така да заеме ниша под Tesla на пазара. Престижът на бранда Bugatti не само не помага, а дори и пречи при тази задача.
Някога, когато Фердинанд Порше разработи първия "бръмбар" по поръчка на Хитлер, целта бе това да е достъпен, евтин и надежден автомобил за обикновените хора. Оттам и името: volks - народна, и wagen - кола. След войната тази машина бе в основата на възстановяването и на "германското икономическо чудо".
Но от дълги години машините на VW са по-скоро в горния ценови клас в своите сегменти, да не говорим за дъщерните марки като Audi, Lamborghini и Bentley. И особено Bugatti. Сега VW се опитва да се препозиционира като производител на "достъпния", масов електромобил, и така да заеме ниша под Tesla на пазара. Престижът на бранда Bugatti не само не помага, а дори и пречи при тази задача.