Информацията, че Volkswagen планира да отстъпи марката Bugatti на хърватския производител на електромобили Rimac, вероятно е предизвикала шок и недоверие. Вярно, в замяна германците ще вземат ключов дял от много перспективната фирма на Мате Римац - но чак да дадат в замяна перлата в короната си, голямата и осъществена мечта на покойния Фердинанд Пиех? Наистина звучи невероятно. Докато не се замислим, че всъщност има множество причини да го направят.
8 причини Volkswagen да се отърве от Bugatti (ГАЛЕРИЯ):
Bugatti не е особено печеливша
Всъщност оригиналният Veyron и досега си остава една от десетте най-губещи коли в историята: разработването й струваше толкова скъпо, че дори при стартова цена от 1 милион евро компанията загуби по 4.6 милиона за всеки продаден автомобил.
С актуалния Chiron нещата стоят по-добре, защото доста от технологиите за него вече бяха налични от Veyron. Но бройките са толкова ниски - едва 82 автомобила през миналата година - че въпреки рекордните цени печалбата си остава скромна. И е само капчица в морето на концерна Volkswagen - целият оборот на Bugatti за 2019 е под 240 милиона евро, а оперативната печалба на групата е 19.3 милиарда.
Всъщност оригиналният Veyron и досега си остава една от десетте най-губещи коли в историята: разработването й струваше толкова скъпо, че дори при стартова цена от 1 милион евро компанията загуби по 4.6 милиона за всеки продаден автомобил.
С актуалния Chiron нещата стоят по-добре, защото доста от технологиите за него вече бяха налични от Veyron. Но бройките са толкова ниски - едва 82 автомобила през миналата година - че въпреки рекордните цени печалбата си остава скромна. И е само капчица в морето на концерна Volkswagen - целият оборот на Bugatti за 2019 е под 240 милиона евро, а оперативната печалба на групата е 19.3 милиарда.