IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германската автомобилна индустрия подаде сигнал за бедствие

Най добрите години на местните компании преминаха и те вървят надолу, твърдят експерти

В Германия приключи така наречената „среща на върха“ в автомобилната индустрия, в която взе участие и канцлерът Ангела Меркел. На нея местните автомобилни производители подадоха сигнал за бедствие, твърди в свой анализ агенция ДПА и се позовава на изследване на Института за икономически изследвания в Кьолн, според който „най-добрите години на германските автомобилни производители са преминали, а най-важният сектор в икономиката на страната върви надолу, вместо да бъде двигател на растеж“. Ето какво още се казва в анализа:


Германия индустрия


„Премиум-брандовете Porsche, Audi, BMW и Mercedes все още се радват на търсене в Китай, който купува около 40% от германските машини на пазара на луксозни модели. Коронавирусната пандемия обаче блокира интереса към елитните автомобили и отвори очите към реалните реалните ценности.

Най-неприятното е, че Пекин успешно развива своята автомобилна индустрия и стимулира потреблението на китайски модели. Това е и начинът, по който Китай може да оцелее в търговската война със САЩ, но пък той носи неприятности за Германия. Пример за това е концернът Daimler (той произвежда Mercedes), чиято чиста печалба за първите 6 месеца е спаднала със 78% до 617 млн. евро. Затова и основата задача пред концерна е обезпечаване на ликвидността, а перспективите за бъдещето са доста неясни.

Що е касае до пазара в ЕС, там регистрацията на нови автомобили през юли е паднала само с 5%, което е добър резултат, след като през април продажбите намаляха с 61%. Печалбите обаче падат. Най-големият производител в Европа – Volkswagen, в края на 2019 година отчете печалба от 26 млрд. евро, но сега е на загуба от 2 млрд.


Германия индустрия


„Толкова лошо положение – както в автомобилната индустрия, така и в икономиката като цяло, не е било през последните 100 години", твърди Фердинанд Дуденхофер, основател и директор на Центъра за автомобилни изследвания в Дуисбург.

Всъщност, големият спад в европейската и германската автомобилни индустрия лесно може да бъде забелязан, ако се вземе предвид, че на континента годишно остават излишни 6-7 млн. автомобила на година. Става дума за заводи, които някога са работили, а сега са затворени. Просто тяхната продукция е отнета от конкурентите от трети страни.

Най-оптимистичните прогнози на Международния валутен фон са, че общите загуби на световната икономика от пандемията от коронавирус (при условие, че няма да има втора вълна) са над 12 трилиона долара. И трябва да си пълен глупак, да си купиш нова кола, ако старата е в движение и в добро състояние. Поне така считат експертите на Института за икономически изследвания в Кьолн.

Те са категорични, че в шоу-рума ще влязат само тези, които имат спешна нужда. Хората все по-често се отказват от автомобили или просто преминават към по-евтини модели. Ако много им се налага, взимат коли под наем или от фирма за каршеринг. Към това трябва да се добави и спадът на конкурентоспособността на германските автомобили (определението е на същия този институт в Кьолн), който може да доведе местната индустрия до пълен крах. Защото експертите са категорични, че нейната трансформация върви твърде бавно и това също е голям проблем.


Германия индустрия


По данни на автомобилното издание HotCars, търсенето на германски автомобили все още се държи на високо ниво благодарение на репутацията и на умните паир-кампании. На местните производители дори им се налага да хитруват, като пример за това е скандалът с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen, който избухна в края на 2015 година.

Не е тайна, че автомобилната индустрия е най-ценният актив на послевоенна Германия и именно тя е основата на разцвета на икономиката на страната. И при нея обаче вече стана смяната на поколенията, което също се отразява негативно. Защото след Втората световна война, която загубиха, германците изпитваха чувство на вина и искаха да докажат на света, че са най-добрите. Сега в активния живот на страна вече се настани ново поколение, което не е обременено и няма остра нужда да доказва, каквото и да е.

Това, вероятно е за добро, а германската автомобилна индустрия малко се отличава от американската, френската, корейската или японската – оборудването на автомобилите е същото, технологиите за проектиране и производство също. Разликата е в размера на инвестициите, като и в политиката на брандовете. Те обаче се променят в новите условия и това отнема досегашното сериозно предимство на германските прозиводители, констатира Кьолнският институт за икономически изследвания“.

0 от 500