IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Продаваш Ferrari и влизаш в затвора

Многото пари не те правят автоматично притежател на автомобил на марката

Притежанието на автомобил на Ferrari прекратява всякакви спорове. Всичко е ясно – както за собственика на колата, така парите му, както и за самата машина. Затова и в света на много богатите хора Ferrari играе сериозна роля и щом обяви, че пуска на пазара специален модел в ограничен тираж, започва истинска битка за правото за закупуване. Тогава всичко се решава не от парите, а от репутацията на клиента.


Ferrari LaFerrari


Често се случва петролен шейх или нова поп-звезда да бъдат задраскани от списъка с кандидати. И ако се оплачат или вдигнат скандал, просто отпадат завинаги от листата с евентуални клиенти на италианската марка. Позволено е да си богат, но не и да имаш подобно поведение. Просто, компанията държи на реномето си, но понякога стават и гафове.

През 2013 година фирмата пусна на пазара най-скъпия си модел за XXI века – LaFerrari (на снимката горе), който излезе в ограничен тираж от 499 бройки. Базовата му цена стартира от 1,3 млн. евро. След това обаче компанията произведе още един екземпляр с пореден номер 500. Той беше продаден на търг, а получените 7 млн. евро отидоха за жертви на земетресения.


Маурицио Парлато


По това време Маурицио Парлато (на снимката) е шеф на Ferrari-USA. Именно той решава кой от американските милиардери ще кара LaFerrari. Дори след като напуска компанията, за да оглави американското представителство на Bugatti, Парлато си остава един от най-уважаваните и най-влиятелни членова на клана Ferrari. И когато поредният милиардер решава, че иска LaFerrari, той се обръща към Парлато, като предлага 2,8 млн. долара за LaFerrari в добро състояние и с нулев пробег, намиращо се в Америка. Парлато намира кола, а клиентът плаща 1,4 млн. долара.

Голямо заблуждение е да се предполага, че италианската компания е безразлична към пазара на употребявани автомобили и не следи съдбата на колите си. Щом се оказва, че репутацията на новия клиент не е безупречна и той има проблеми със закона, Ferrari се обръща към полицията. Парлато е арестуван, съден и пратен в затвора.

Съдбата на купувача на автомобила не се разкрива, но е известно, че срещу него са повдигнати обвинения за данъчни престъпления, които са отделени в друго съдебно производство. Ferrari обаче завинаги го вади от списъка с клиенти.

„Всеки, който корумпира или манипулира нашите строги критерий, ще отговаря за това. Така че, ако някой има намерения да се меси в списъка ни с разпределение на автомобилите, просто нека не го прави“, се казва в официалното съобщение на италианския производител.

Снимки: Ferrari, Bugatti

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    контрола е над лимитираните серии. ако искаш ферари калифорния и извадиш 100.000 $ (колкото прави един сервитьор годишно в щатите) изборът е огромен ,има доста машини до 8-9 години . но трябва и да си готов да го поддържаш в движение..и е добре да живееш не много далеч от официален сервиз
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Мариян Стефанов ( преди 2 месеца )
    И преди не харесвах Ферари, заради тъпите решения които взимат, дори във формула 1, но с това определено надминаха себе си по простащина, май се взеха за много важни или специални. Като цяло не намирам нищо специално в марката, даже колите им ми изглеждат грозни, (всеки с вкуса си.) Ако информацията в статията е вярна, след това което прочетох, ще е последната кола на земята която ще си купя (ако имам финансова възможност).Макларън има возия бързина и стил. Ролс Ройс всичко за даси специален.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 2 месеца )
    Наше село пак спори кое било по бързо. А във Ваше село има ли къде дълъг и прав калдаръм да ги опънете тия коли дето ги намесвате тук?
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 2 месеца )
    Ферари имат право да продават при каквито си искат условия. Продукта е техен. Особено в тяхна полза е че не са голям производител. Не могат да ги гонят за манипулации на пазара , спекула, нелоялна конглокенция или бля бля. Просто пазрарният им дял е нищожен. Иначе ако БМВ или Мерцедес откажат на клиент по повод соц. му статус, ще ги подгонят за дискриминация.
  • #10
    13 rate up comment 12 rate down comment
    FXXK ( преди 2 месеца )
    Да слагаш Ферари и порше в едно изречение е меко казано идиотско и е обида за Ферари. Едното е произведение на изкуството, другото е ултра грозен спортен фолксваген. 918 е срам дори за злеташка компания като порше, бъкана с фабрични дефекти и разпадаща се в движение, както се разпадаше и Карера GT. Тия смешни хансове от години имат едно ускорение от място и на 400 метра криво-ляво печелят понякога, но ако ускорението не е от място а е в движение, всички ритат порше. Ферари е съвършенство.
  • #9
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пада и е по-бавно по всички показатели от Порша и Макларъна.Не знам защо се продава пропаганда и митичен статус и Ф40 пада от 959 открай време е така надценени коли.Купувят ги китайци и други комплексари европейци рядко.
  • #8
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Надценена компания била. Хахахаха. Личи си по цената на акциите им. ЛаФерарри в много различни драгове показва надмощие над Порше- 918. Много пъти са сравнявани трите хиперколи и определенио много зависи кой ги кара и как. Стига вече пубертетски. Според Джеймс Мей ЛаФерари-то е най-добрара спортна кола въобще правена някога.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Много Критерий - рим ( преди 2 месеца )
    А Фераритата по бг сайтовете следят ли ги или са вадени от дъното на някое езеро и вече им е все тая на Ферари? За един дебеловрат крадлив прЕател питам.
  • #6
    10 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Супер надценена и надута некадърна компания.Ла Ферари и на драг и на писта пада от основните си конглокенти Порше 918 и Макларън Пи уан.Коли за компания за комплексари това е Ферари.
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Първо Ферари не следи всичките си модели а само ексклузивните в къси серии. На пазара втора ръка всеки може да си купи Ферари ако може да си го позволи, явно при късите серии обаче се следят и пазарите втора ръка. Въпреки, че най-най-скъпите Ферарита олд таймери се продават по акциони и всякакви милионери и милиардери колекционери наддават, някой дори анонимно по телефона. Тука нещо просто са се направили на голямата работа, вероятно защото техния човек е отишъл при конглокентите да работи.