IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

"Баничарката" Ferrari - историята на 250 GT SWB Breadvan

След спор със съпругата на Енцо гениалният Бицарини създава уникалния модел за граф Волпи

Историята на това странно Ferrari започва с граф Джовани Волпи, който много иска да има свой състезателен отбор. През 1962 година той поръчва на Енцо Ферари няколко бройки Ferrari 250 GTO и паралелно с това започва да набира екип механици. В него графът кани да се включи Джото Бицарини (основателят на Bizzarrini S.p.A, който сега е жив и здрав на 94 години!).


Ferrari 250 GT SWB Breadvan


Това обаче вбесява Енцо: неотдавнашна кавга със съпругата на Ферари принуждава Джото да напусне компанията и той веднага е "примамен" от Волпи! Действията на Комендаторе говорят сами за себе си: "Добре, няма да ви продам 250 GTO, оправяйте се както искате!". Арогантният Енцо обаче забравя две неща: Бицарини собственоръчно работи по 250 GTO, освен това е много умен.

Така че механикът и графът решават да направят автомобил, който да разбие на пух и прах 250 GTO по всички показатели. Взимат обикновен 250 GT и му поставят Kammback (познато още като "опашка на Кам" или "K-опашка"). Това аеродинамично решение, кръстено на германския аеродинамик Вунибалд Кам за разработването на този дизайн през 30-те години, най-лесно се описва като "отсечена капка". И работи толкова добре, че присъства в множество автомобили - от състезателни модели на Aston Martin до такива като Toyota Prius и други.


Ferrari 250 GT SWB Breadvan


И така, "опашката на Кам" е монтирана, а мощността на двигателя увеличена до 300 конски сили. Бицарини решава да направи предницата подобна на 250 GTO, за да се изсмее отново в лицето на Енцо. Същата година колата отива да се състезава в "24-те часа на Льо Ман" ... И четири часа води пред всички съперници. За щастие на Ферари, карданният вал на Breadvan излиза от строя и моделът се оттегля от състезанието.

Между другото, прякора "Ван за разнасяне на хляб" е даден на автомобила от британски журналисти. Джеръми Кларксън тогава е само на две години, но англичаните още по онова време обичат да се шегуват с автомобилната индустрия.

След неуспеха на "Льо Ман" Breadvan взима реванш, като печели два трофея в клас GT. Аеродинамиката си върши мръсната работа! В продължение на няколко десетилетия автомобилът се състезава в класическата гонка. Докато през 2015 г. е разбит в Гудууд (виж видеото горе).


Ferrari 250 GT SWB Breadvan


Breadvan обаче е по-жив от всякога! Щетите не само са незначителни, но студиото Niels van Roij Design решава да направи съвременна версия на "Ван за разнасяне на хляб". Шутинг брейкът ще бъде направен на базата на 550 Maranello. Двигател V12 отпред, механични скорости - всичко ще бъде като при първообраза. Твърди се, че автомобилът ще бъде готов до края на годината.
 

0 от 500