До 2030 година електрическите автомобили все още ще бъдат значително по-скъпи от конвенционалните автомобили с ДВГ. До този извод стигнаха експертите на консултантската агенция Oliver Wyman, която подготви доклад за вестник "Файненшъл Таймс".
По-специално те посочват, че към началото на следващото десетилетие средните разходи за производство на компактен електрически автомобил ще спаднат с повече от 1/5 и ще достигнат 16 000. Това ще бъде с 9% по-скъпо в сравнение с производството на бензинови или дизелови автомобили. Проучването разкрива сериозна заплаха за производители като Volkswagen и PSA Group да получат по-малко печалба.
В същото време, съдейки по многобройните прогнози, цената на най-скъпия компонент на електрическия автомобил - батерията, ще намалее почти наполовина през следващите няколко години. В доклада се казва, че до 2030 година цената на 50-киловатчасова батерия ще падне от сегашните 8000 на 4300 евро. Това ще се случи поради пускането на няколко завода за производство на батерии, като постепенното увеличаване на капацитета им неминуемо ще намали цената на батериите. Анализаторите споменават и за потенциални технологични пробиви, като нарастващото използване на твърдотелни батерии, технология, която днес все още са развива.
В момента някои компактни електрически автомобили се предлагат на пазарите в Европа и Китай на цени по-ниски от автомобилите с ДВГ, въпреки по-високата им себестойност. Това обаче е заслуга на държавните програми за субсидиране на екологично чист транспорт.