Замърсяващите емисии не винаги са частици, които излизат от отработените газове, като CO2 или азотни оксиди. Спирачките също ги произвеждат заради абразията на накладките срещу дисковете. Гумите също отделят вредни вещества, като има и други, които производителите се стремят да намалят още преди излизането на техните модели от завода.
Европа се зае с проблема със звука на големите спортни автомобили преди шест години и предприе мерки, които принуди производители като BMW M и AMG да намалят значително звука от техните двигатели, когато газта е натисната докрай. Избрани модели на Ferrari също трябваше да се сбогуват с една от характеристиките си – рева на мощните мотори.
Някои държави дори въведоха радари за шум, които се превърнаха в нов източник на приходи за общинската или държавната хазна. Сега Европа и Европейската асоциация на производителите на мотоциклети (ACEM) искат да се справят с проблема с шумовите емисии от двуколесните превозни средства. Мярката със сигурност няма да зарадва тези, които предпочитат по-мощен звук при ускоряване, както и производителите на спортни ауспуси като Akrapovič, Remus и др.
За за се справи с проблема, ACEM ще се фокусира върху един основен компонент – специалния шумозаглушител, който сега намира във всички ауспуси на мотоциклети. Обикновено той е направено от фибростъкло или метал, или пък от комбинация от двете.
Размерът на устройството варира в зависимост от ауспуха и много често се премахва, за да се увеличи силата на звука. И липсата му вече ще води до наказание за този, който управлява мотоциклета. Някои производители вече инсталират и други специални материали вътре в ауспуха, което обаче оскъпява тези компоненти.
Според ACEM, „приемането на тези нови разпоредби прави възможно борбата с манипулирането и незаконните модификации на изпускателните системи. И това е важна стъпка за гарантиране, че изпускателните системи за мотоциклети след продажбата отговарят на настоящите регулаторни стандарти.“