IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Наистина ли обслужването на електромобил е евтино?

Собственик на Tesla Model S разкри колко пари е похарчил за колата си за 5 години

Едно от главните преимущества на електромобилите в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене, които се посочват често, са по-ниските експлоатационни разходи и по-евтиното техническо обслужване. Поне това твърдят производителите на превозни средства на ток, но дали това действително е така?


Tesla Model S


Когато излизат първите електромобили на компанията Tesla, в частност седанът Model S, никой не е наясно колко надеждни ще бъдат те в дългосрочна перспектива. Още повече, че колите се произвеждат от млада компания, която няма никакъв опит в автомобилната индустрия. През следващите години продажбите на Tesla рязко се увеличиха, а някои собственици на електромобили на марката вече навъртяха огромно разстояния на тях.

Един от тях е Стив Сасмън, който през 2014 година си купува употребявана Tesla Model S P85 за 79 000 долара. Пробегът на седана е 56 000 км, а новият му собственик го ползва в продължение на 5 години, като прави пътешествие през 48 щата на САЩ и Канада. В крайна сметка Сасмън продава кола, когато нейният пробег е 344 139 км.

Сега той разкрива, колко пари общо е похарчил за поддръжка на електромобила. Техническото обслужване е струвало 5415 долара, а 2215 долара са платени за нова информационно-развлекателна система. Още 790 долара отиват за нов порт за зареждане, отделно са сменени 2 комплекта гуми, ръчна спирачка и 12-волтов акумулатор.

Tesla

Новият собственик на същата тази Model S продължава да я кара, като наскоро електромобилът премина границата от 482 300 км. По думите му, разходите за техническо обслужване за последните 138 404 км са „малко над 5000 долара. Което означава, че при пробег от малко над 480 000 км по автомобила са похарчени над 10 000 долара, за да може той да бъде поддържан в добро техническо състояние.

Снимки: Carsweek

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до анонимен ( преди 4 месеца )
    Прав си за Континентал. Ще добавя че за предпочитане също така са Мишелин,Бриджстоун,Пирели и Гудиър-Дънлоп.Пиша ги с тире,защото са обединени в един концерн. А от зимните най-добри са Нокиан. Специално за тях във Финландия е изградена най-голямата в света зимна писта за тестове и изпитания.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    От гума до гума има разлика. Конти, например, правят супер гуми, които след 3 г. стават като камък и рязко си губят свойствата, въпреки че грайферът има още 3 г. живот. Има евтини гуми, които далеч нямат качествата на Конти, но си ги държат по 6 г. и много км.
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Батерия ( преди 4 месеца )
    Колега цената на батериите постоянно пада. Ако си вземеш сега кола с батерия след 5г. стойността на батерията може би ще е 5 пъти надолу. Не го мисли толко.....Очаква се на 22.09 Мъскчето да обяви ново понижение на стойността, така че гледай ведро връщане към ДВГ няма да има....
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тесла ( преди 4 месеца )
    Абе ясно е че тука грижата ще е основно за батерията и затова ФВ трепери....А докато пишем Американците са ударили нов рекорд по цена на акциите, нямат спирка просто!
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Как може да си написал такава глупост? 100К км. можеда и да те изкарат гуми 165 монтирани върху Пежо 206. гумата е тясна и колата лека, ама Тесла ЕС с тегло на голям СУВ, няма начин, тавана на гумите на голям СУВ и то висококачествени с с най-високия Y които са за скорости 300+ тоест най-издръжлимата на износване и на поемане на натоварвания гума едва изкарват 30 000км. Казвам ти защото карам с такива, но може и в някое гумаджийно да питаш. Теглото износва гумите, не пиши като не знаеш.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този най-скъпото му нещо за оето е платил е било нова информационно-развлекателна система.....каква част от поддръжката на електромобила е тя???
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    За гумите ( преди 4 месеца )
    Забравяте, че щом сменяш 2пъти, караш с 3комплекта. А гумите се търкат при спиране и тръгване. Едно е да караш градско, друго е междущатска път с три ленти и 500 км без спирачки. Зимни гуми Tiger ме изкараха 60000 км за 4 год. без да ги сменя м през лятото, така че нещо по-качествено и с повече грижи може би изкарва 100.
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гумаджия ( преди 4 месеца )
    С два комплекта гуми е минал близо 300 хил. км Това ще да са някакъв нов модел извънземни гуми.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Lucifer ( преди 4 месеца )
    Батерията! Колко живот има в нея, колко струва подмяната й с нова?
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    peposhi ( преди 4 месеца )
    За 5 години в семейството сме изминали близо 150 000км само на ток с две електрички. Досега съм похарчил пари само за хванали ръжда спирачни дискове на Нисана, и то, заради задължителен технически преглед на четвъртата година, а не щото имаше проблем с колата. Всичко останало е гуми, ток и поленови филтри...