IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият краш-тест на ADAC - кемпер срещу лек автомобил

Возещите се в леката кола нямат почти никакви шансове за оцеляване (ВИДЕО)

Обединеният германски автомобилен клуб ADAC продължава са провежда нестандартни краш-тестове. Този път организацията показа какви ще бъдат последствията от сблъсъка между кемпер Fiat Ducato, който тежи 3,5 тона и комби Citroen C5 с тегло 1,7 тона. Резултатите са доста стряскащи.


Новият краш-тест на ADAC


Причината за теста е, че популярността на кемперите расте непрекъснато. Само в Германия, по данни на Министерството на транспорта, от 2011 година продажбите на такива машини са се увеличи със 77%, като са достигнали 500 000 единици. Пандемията от COVID-19 накара хората още повече да търсят кемпери, тъй като с тях могат да пътуват из Европа в условията на ограничения самолетен транспорт.

В изпитанията участва абсолютният рекордьор в сегмента - Fiat Ducato, чието сегашно поколение се произвежда от 2006 година и на което се падат около половината кемпери в Европа. Моделът никога не е тестван от Euro NCAP, докато остарелият вече Citroen C5 през 2009 година получава максималните 5 звезди за безопасност.

Сега експертите на ADAC моделират челен удар между двата автомобила при скорост 56 км/ч с 50-процентово покритие, което е често срещана ситуация на второстепенен път. В кемпера са поставени 4 манекена, като последният е малко дете, седящо на специално столче отзад. В комбито има само манекен-шофьор.


Новият краш-тест на ADAC

Натоварванията на манекените при удара са показани на картинката. Червеният цвят показва смъртоносно опасни натоварвания, кафявият – високи, които водят до тежки травми и възможна смърт. Оранжевият означава наранявания, които не са опасни за живота, а според жълтия и зеления – няма опасност за здравето.

Както се вижда, в кемпера оцелява само предния пасажер, който вероятно ще се придвижва в инвалидна количка заради тежките наранявания по бедрата си. Водачът е подложен на несъвместимо с живота натоварване в областта на гърдите, а освен това има и сериозни травми на краката. Пътниците на втория ред – възрастен и дете, се оказват в капан на конструкцията, на която за закрепени седалките и получават смъртоносни удари по главите.


Новият краш-тест на ADAC


Преди удара, оборудването на кемпера е приведено в състояние за пътуване, както е посочено в инструкциите. Шкафовете обаче се отварят и предметите в тях влизат в салона и нанасят допълнителни травми на пасажерите. Шофьорската врата блокира, а при сблъсъка тежката машина проявява склонност към преобръщане.

Що се касае до шофьора на Citroen C5, то след удара с кемпера, ако се съди по фиксираните натоварвания, по него не остава здраво място. Това се обяснява от Euro NCAP и ADAC с високата скорост на удара и значително по-голямата маса на кемпера, чието тегло е 2 пъти по-голямо от това на комбито.



Какви са изводите от теста? На първо място, шофьорите на леки автомобили трябва да се държат на разстояние от кемперите, както и от други тежки машини. На свой ред, компаниите, проектиращи кемпери, трябва да обръщат повече внимание на безопасността на конструкциите на пасажерския и жилищния отсек. Купувачите на такива машини не бива да спестяват пари от съвременни системи за активна безопасност като система за аварийно спиране, например. Предметите в кемпера трябва да са добре закрепени, а съдовете да бъдат от пластмаса, не от стъкло, дори това да не е толкова екологично.

Снимки и видео: ADAC

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Warwicksz ( преди 4 години )
    А ако бяха в Мнгалцидес Ц класа щяха ли да имат шансове?
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    пепи ( преди 4 години )
    У Испания е пълно с такива кемпери.Няма нови модели.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Случаен ( преди 4 години )
    "Купувачите на такива машини не бива да спестяват пари от съвременни системи за активна безопасност като система за аварийно спиране, например."Що не си го ? Тия глупости защо ги измислят? Да има повече *** по пътищата?
  • #2
    0 rate up comment 3 rate down comment
    356 ( преди 4 години )
    Благодаря. Да. И аз така разбрах. И въпреки всичко оставам скептичен, че не това е начина да се акцентира на важна тема, каквато е пътната безопасност, с неподходящи примери. В БГ кемперите може би да са и още по архаични. Но ако към този стар кемпер /поне за мен е стар/, бяха добавили втора част на теста, със съвременни кемпер и кола и така се правеше съпоставка/сравнение. ДА, тогава щеше да е друго.
  • #1
    1 rate up comment 6 rate down comment
    356 ( преди 4 години )
    Аз си мисля, че теста е удачен, но подбора на марки,модели и моделни години в него го компрометира и подменя истинските изводи, които биха били направени с друг подбор на марки,модели и моделни години. Всъщност кога е правен този тест?! Защото към днешна дата губи известен смисъл.Тест се прави с избора на показателни коли, които имат какво да ни покажат, със замисъла си и направата си, като събирателен образ на цялата авто индустрия, към определен момент, а тези си ги знаем, що за коли са. Е?!