IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили на краш-тестове - не е толкова страшно

Снимките от страничния удар изглеждат ужасно, но резултатите са оптимистични

Електромобили на краш-тестове - не е толкова страшно

Колкото повече електромобили пътуват по пътищата, толкова по-важен става въпросът за безопасността при удар. Възпламенява ли се акумулаторът например? Краш-тестове на експертната организация Dekra в Германия дава отговори на някои въпроси.

Специалистите на Dekra и университета от Гьотинген изпробваха едно Renault Zoe и три Nissan Leaf. Ударите в стълб симулираха инцидент в дърво, а скоростта бе далеч над стандартните за краш-тестовете. Изводът на изпитателите е, че електромобилите не отстъпват в безопасността си на своите конвенционално задвижвани събратя.

Leaf

В три от четирите краш-сценария експертите удариха електромобилите странично в стълб. Renault Zoe с 60 км/ч, Nissan Leaf (2010-2017) – с 60 и още веднъж със 75 км/ч. Последва и челен удар на Nissan Leaf със скорост 84 км/ч.

При ударите високоволтовата система на автомобилите изключи надеждно и в четирите случая. Въпреки масивната деформация на акумулаторите до пожар също не се стигна. Според експертите при страничен удар с такава скорост за пътниците няма да е лесно да оживеят. Това важи обаче за всички видове автомобили, независимо от задвижването.

Leaf

Според Маркус Егелхаф от Dekra, няма причина в електромобил да се чувстваме по-малко защитени, отколкото в нормален автомобил. Целта на проучването бе да се оптимизира защитата на пътуващите и тяхното спасяване. Затова в края на всеки тест са направени опити с какви средства най-добре могат да бъдат извадени пътуващите.

Тъй като често се говори за проблеми при гасенето на горящи акумулатори, е изпробвана и така наречената „пика за гасене“. С нейно помощ пожарникарите могат да атакуват директно акумулатора. Така гасенето се извършва вътре в акумулатора, а разширяването на горенето се ограничава в зародиш. Първите опити са позитивни, но са нужни още изследвания, твърдят от Dekra.

Leaf

Като цяло спасителните действия могат да бъдат извършени също толкова бързо като при конвенционално задвижваните автомобили. Опасност няма и за оказващите първа помощ.

Снимки: Dekra

0 от 500
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 години )
    То си е ясно, че електричките при равни други условия са по-здрави коли при катастрофа. Батерията пази нисък център на тежестта = по-трудно преобръщане, реално прави цялата кола по-здрава, тъй като е под хората в колата. Няма двигател, който да влезе в купето. Ако се запали (според разни статистики 5-10 пъти по-рядко от кола с ДВГ), не е с експлозия, като при бензиновите, а най-често е постепенно и има време хората да излязат (ако могат).