Ограниченията на ЕС по отношение на CO2 са строги: през 2020 г. новите коли трябва да отделят само 95 грама на километър или по-малко. Тази стойност се прилага за 95% процента от автомобилния парк (т.е. 95 процента от продадените нови превозни средства, 5-те процента с най-високи емисии не се вземат предвид). Като критерий се използва стандартът NEDC. От 2021 г. лимитът ще важи за целия парк, от 2025 г. ще бъде допълнително намален, първо с 15%, а от 2030 г. с огромните 37,5%.
Кои модели днес обаче се доближават до тези 95 грама CO2 на километър? Малко са и пада голямо търсене. От германското издание на Motor направиха списък с 10-те автомобила с най-ниски вредни емисии, всички под 100 грама въглероден диоксид на километър. Не са взети под внимание плъг-ин хибридите и електрическите автомобили, освен това е посочен един двигател на модел - този с най-ниските вредни емисии.
Видяхме, че VW е по-зле с малкия си автомобил, отколкото с компактния. Лошо! За разлика от това, с новия 208, Peugeot показва кое е правилното. Версията с 1,5-литровия дизел и 102 к.с. (същият, който дава 91 грама при 308) изхвърля само 85 грама въглероден диоксид на километър. Opel постига същата стойност с технически до голяма степен идентичната Corsa.