IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите с най-ниски вредни емисии

Малко модели достигат ограничението на ЕС от 95 грама на километър

Ограниченията на ЕС по отношение на CO2 са строги: през 2020 г. новите коли трябва да отделят само 95 грама на километър или по-малко. Тази стойност се прилага за 95% процента от автомобилния парк (т.е. 95 процента от продадените нови превозни средства, 5-те процента с най-високи емисии не се вземат предвид). Като критерий се използва стандартът NEDC. От 2021 г. лимитът ще важи за целия парк, от 2025 г. ще бъде допълнително намален, първо с 15%, а от 2030 г. с огромните 37,5%.

Кои модели днес обаче се доближават до тези 95 грама CO2 на километър? Малко са и пада голямо търсене. От германското издание на Motor направиха списък с 10-те автомобила с най-ниски вредни емисии, всички под 100 грама въглероден диоксид на километър. Не са взети под внимание плъг-ин хибридите и електрическите автомобили, освен това е посочен един двигател на модел - този с най-ниските вредни емисии.

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 7 ,ами тогава да не се говори за отделяне на СО2 ,а за останлите газове,като едни от най вредните и причиняващи рак на белия дроб са 3,4 бензпирените циклични въглеводороди,отделящи се при изгарянето на течни и твърди горива,но не и газообразни/колите на газ са облагодетелствани/.А,при горенето при бензиновите и дизеловите двигатели се отделят имнно тези и други вредни съединения,а СО2 е най-малкщият проблем.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Виж как аз си мисля, втечнен пропан-бутан е много удачен вариант и за тежкотоварни камиони и др., но като такъв трябва да се изпълнят няколко условия : първо да се усъвършенстват този тип двигатели /заради честите им аварии/, да се потърсят възобновяеми източници за производството му в огромни количества, да се инвестира в инфраструктура/логистика, защото наистина консумацията на газ е в пъти по-голяма от другите горива и за момента практически е неприложимо поне за тежките МПС.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до 356 - не е това проблема, дори камиони ЗиЛ-ове и ГАЗ-ове имаше на пропан бутан. Сега има Ивеко-та и Мерцедеси на метан.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Еми защото първо газта няма необходимата детонационно-възпламенителна сила, особено при тежки МПС е неприложима и второ и тези двигатели са като другите двигатели, на всеки такт засмукват кислород. А това е ужасен глобален проблем. Знаете ли какво количество кислород гълтат /изчерпват необратимо/ всички ДВГ по планетата ?! МНОГО.Кислорода ни е нужен на нас, а те го изчерпват, поле замърсяват останалия. Е ?!
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам защо повече производители не минават на метан и пропан бутан - доста по-екологични са. А ги слагат само на базови двигатели и малолитражки.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Така, че тук шега с газовете на ДВГ не може и не трябва да има! Въпроса е сериозен и мерките и усилията са сериозни от всички заинтересовани страни /ЕС, правителства, автопроизводители, граждани и др./, но според мен самата техника и технологии не се развиват от науката толкова бързо, колкото бързо 8 милиарда цапат и замърсяват до голяма степен ненужно. Летиме и караме по целата планета, за щело и нещело, като обезумели, всички ние и политици, спортисти, бизнесмени, туристи, звезди и др.Е !?!
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Без да съм химик знам, че нефтопродуктите съдържат ароматни въглеводороди, вкл. бензен-канцероген, тежки метали,вкл.олово,парафини и сяра, имат и много добавки/да не замръзва, против налепи, да се изпарява повече и т.н/ се отделят под формата на финни прахови частици, които нямат естествен филтрат в природата т.е нямат преобразув. до неутрални за здравето на флората и фауната.Веднъж получени чрез изгаряне от ДВГ и изхвърлени в атмосферата се прикачват в кръговрата на веществата в екосистемите.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    yavorberov ( преди 3 години )
    Дизел Гейт не се отнася само за VW, а и за повечето европейски автомобили. Тази седмица Мерцедес са постигнали договореност с федералната комисия за $2 500 000 000 компенсации - колкото и VW, просто от VW изоряха първи.
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Ех тези японци, пак са пред другите....
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Остава и да повярваме на лъжците от ФВ