IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

2000 конски сили за норвежкия Huracan

Проектът на Zyrus предвижда и 12 "нормални" коли

Норвежката компания Zyrus Engineering изненада почитателите на свръхмощните супер автомобили с версията си на Huracan с 1200 конски сили, която се появи на тестове на „Спа” и „Нюрбургринг”. Невероятно мощният прототип поставя началото на производствена серия от 24 коли, като 12 от тях ще получат хомологация за движение по обществени пътища. А 12-те пистови автомобила, ще се предлагат в още два варианта на мощност: 1600 и 2000 конски сили. Трябва да отбележим, че еволюцията на Huracan в ръцете на компанията е повлияна от участието на Zyrus в норвежкия Extreme GT шампионат, където на практика няма кола под 1000 конски сили.


Zyrus Huracan LP1200


Huracan LP1200 запазва конструкцията на оригинала от въглероден композит и алуминия, но получава нова каросерия, също от композитни материали. Над 500 са компонентите и детайлите, които норвежците са сменили по шасито и задвижващата система на колата, като са добавили и две турбини, за да стане мощността на 5,2-литровия V10 точно 1200 конски сили.

Увеличението с почти 100 процента на мощността идва с подобрения по системата за впръскване на гориво, нови охладители на маслото, по-ефективни радиатори и електронен блок за управление на двигателя Motec. Новата каросерия не е самоцелно упражнение, нейният аеродинамичен пакет осигурява по-добро притискане към пистата в сравнение с Huracan Trofeo. От Zyrus обявиха тегло на колата от 1200 кг, което означава съотношение 1:1 тегло/мощност.

Другите особености на колата са амортисьорите Ohlins, карбоновите спирачки, колелата са вече с една централна гайка, скоростната кутия е секвенциална и идва от Xtrac, има и система за събиране и предаване на информация в реално време – както към водача, така и към екипа в бокса.

За момента има готов само един пистов екземпляр от серията на Zyrus, но е ясно, че колите, които ще са и за обществените пътища ще бъдат базирани на варианта Performante. Готовият прототип вече участва на тестове на „Спа” и „Нюрбургринг”. На Северната дъга кара британският пилот Оливър Уеб, който въпреки, че трябваше да се бори с трафика постигна 6.48 минути за обиколка.

Вижте версията на Huracan на Zyrus (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Zyrus