Първото поколение на Mazda6 се появи на пазара през 2002 година, а през 2005-а претърпя фейслифт. Въпреки сериозната си възраст, японският модел от бизнес-клас все още се радва на популярност на пазара на употребявани автомобили, което накара експертите от изданието Autoweek да разгледат силните и слабите му страни, за да установят дали си заслужава парите.
Те посочват, че с излизането си „шестицата“ (генерация GG) е променила представата за японски автомобил. Моделът се дистанцира от предшественика си – 626, като предлага интересен дизайн, хромирани елементи от каросерията и качествени материали в салона, които се запазват дори след пробег от 200 000 км. В момента на пазара има доста предложения от 2008 година, при това на прилична цена. Дали обаче те са достатъчно надеждни, че да се инвестира в тях?
Вижте силните и слабите страни на модела в галерията:
Всички бензинови двигатели на този модел се представят отлично, което е рядкост в днешно време. Агрегатите са с по 4 клапана на цилиндър и с ангренажна верига, която също е надеждна и рядко може да изненада неприятно собственика на автомобила. Моторите обаче са чувствителни към качетвото на маслото, така че не бива да се икономисва от него. Това се отнася най-вече за 2,3-литровия двигател с променливи фази на газоразпределението, който харчи повече масло и трябва да се следи внимателно.
Снимки: Mazda