IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Skoda Octavia: тестваме ключовия модел на чехите

Уж компактният автомобил продължава да расте и днес се конкурира по-скоро с Insignia и Mondeo

Още от 1996, когато Skoda възроди името Octavia, този модел е нещо като най-зле пазената тайна на българския автомобилен пазар. Той дава на купувачите си онова неописуемо приятно чувство, че знаят нещо, което другите не знаят. А именно - как за по-малко пари да получиш автомобил, който е със същото задвижване и с почти същата висока остатъчна стойност като VW Golf, но с доста повече пространство, товарен обем и практичност.
  
  
 

  
  
Сега обаче на пазара идва ново, четвърто поколение на Octavia, и големият въпрос е дали то ще съхрани "тайната".
Що се отнася до пространството и практичността, отговорът е уверено "да". Octavia по традиция е позиционирана малко над своя сегмент на компактния клас и опасно близо до по-горния клас на представителните лимузини. С новото поколение този шпагат е още малко по-разтегнат, окончателно отделяйки Octavia от компактните коли, за да остави там жизнено пространство за новата Skoda Scala. В новия си вид Octavia е по-скоро конкурент на автомобили като Insignia или Mondeo - не като габарити, защото си остава с двайсетина сантиметра по-къса, но като вътрешно пространство и оборудване.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
За да се получи това упражнение, чехите залагат не само на допълнителни сантиметри. Четвъртата генерация е снабдена с куп допълнителни екстри, които по принцип се монтират в автомобили от по-горен глас. Можете да я поръчате например с подгряване на волана, с тризонален автоматичен климатик, с head-up дисплей... Мултимедията е вече над 10-инчова за високите версии, LED светлините са серийни. Седалките с повишена ергономия имат специален сертификат от германското Дружество на приятелите на гръбнака.
   
   
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Няма да се учудите, че Octavia споделя доста технологии с новия Golf - включително и новата концепция за управление, при която таблото е изчистено от бутони, а цели 21 функции могат да се задействат от волана. Сензорният централен дисплей позволява въвеждането на команди с едно докосване, а като забавна екстра може да се приеме възможността за увеличаване на звука с припълзване на пръста по долния ръб на екрана. Приплъзване с два пръста ще увеличи навигационната карта.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Тенденцията Octavia да расте с темпове като в пубертета се запазва. Новата генерация е по-дълга с 2 сантиметра от предишната, и със сантиметър и половина по-широка. Багажникът набъбва до 600 литра, абсолютен рекорд за класа, а комби версията предлага даже 640.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

 
  
Опитахме на пътя лифтбек модификация на Octavia с 1,5-литров турбобензинов двигател, 150 конски сили мощност и ръчни скорости. По-късно през годината този двигател ще се предлага също и като мек хибрид, както и с напълно дигитализиран 7-степенен DSG автоматик. Но и без тях той е достатъчно динамичен. Ускорението от място до 100 километра в час отнема малко над 8 секунди. При изпреварвания на магистрала двигателят се справя спокойно, загатвайки за солидни резерви от енергия.

 

Skoda Octavia 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм максимален въртящ момент

8.2 секунди 0-100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

  
 
Все пак Octavia запазва и правото ви на избор: у нас ще се предлага също с два дизелови агрегата, със 115 и 150 конски сили. Тези дизели са с ново поколение катализаторни системи, намаляващи с 80 на сто азотните оксиди. Към тях скоро ще се присъединят плъг ин хибрид, способен да изминава до 55 километра само на ток, метановата версия G-Теc, както и споменатите 48-волтови меки хибриди. Те обещават по-добра икономия и повече пъргавина както за 1.5-литровия, така и за базовия еднолитров мотор на Octavia.
  
 
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Не на последно място, Octavia си остава носител и на прословутата Simply Clever философия на Skoda. Това са ред малки хитрости, които повишават качеството на живота ви като шофьори. Вградената стъргалка за лед в капачката на резервоара е вече добре известна. Към нея чехите добавят и вградена силиконова фуния за наливане на течност за чистачките. В комби версията задните седалките са със специални подглавници, които могат да бъдат огънати като в самолетна седалка и по този начин да ви дадат усещане за комфорт и дрямка без схванати вратове. Всички модификации на Octavia могат да бъдат поръчани и с интелитентна система за съхранение на дрехи в багажника.
 
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Изобщо, съдейки по всичко, Skoda Octavia все така има светло бъдеще пред себе си. Единственото облаче на хоризонта са цените. Новата генерация започва от 38 хиляди лева за модификация с еднолитров турбобензин и достига 54 хиляди за високооборудван 2-литров дизел с автоматик. Тестваният от нас автомобил струваше малко над 50 000 лева – цена, която позволява да договорите принципно добри условия с лизинговите оператори и да карате нов автомобил за под 500 лева на месец. Разбира се, това е драстично повече от предишните генерации. Могъщата инфлация при автомобилите, тласкана най-вече от новите стандарти за емисии и безопасност, е засегнала и чехите. Но ако ги съпоставим с конкурентите им, те остават верни на най-важното качество на една Skoda: да бъде честна сделка за парите си.

 

Още снимки на новата Octavia вижте в галерията:

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Отделно че Еуратек нещо май са спрели 15-16% ните отстъпки още в ценовата листа. И колата спира да е толкова далавера.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Карам Октавия 3 и съм много доволен. И ако не бяха купищата софтуерни проблеми още "от съблекалните" сигурно до година щях да си взема тази. Ама закъсняха с 2 месеца с представянето, После с още 3 да я пуснат в цяла европа. И след 2-3 месеца я спряха временно все заради софтуер. ИД3 и то се мъчи по тази линия. От обещаните сигурно 20 комбинации за задвижване са пуснали 4. Уж всичко трябваше да е 48 волта а не е. И за ел 4х4-то въобще забравиха
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Благодаря за разбирането. Поздрави!
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Исках да напиша ДО 356, сори.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    До 356 моля те да пишеш с друг ник, понеже аз ползвам този 356 от дълго време, и мн.хора очакват да чуят моето лично мнение. Хубаво е когато сме различими и изразяваме индивидуалните си впечатления. свободно, но по начин по който да сме уникални. Благодаря!
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Абсолютно подкрепям. След 36000 км с предишното поколение тая схема с приятното чувство я пишете с рекламна цел. Просто си личи огромната разлика в качеството между Шкода и Голф. И не само в интериора, но и в механиката. Смених съединител на нова кола, като даже в сервиза ми се поскараха, че не съм карал колата както трябва?!
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Да за много от нещата съм съгласен, но мойте лични впечатления са незадоволително сглобени и напаснати врати и капаци, материалите на допир често " пукат" , изглеждат евтини и незадоволително надеждни при експлоатация или при високи температури лято.Това не е нападка или обида, това са впечатления. Може би греша и ще се радвам да чуя и др.мнения