IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Skoda Octavia: тестваме ключовия модел на чехите

Уж компактният автомобил продължава да расте и днес се конкурира по-скоро с Insignia и Mondeo

Още от 1996, когато Skoda възроди името Octavia, този модел е нещо като най-зле пазената тайна на българския автомобилен пазар. Той дава на купувачите си онова неописуемо приятно чувство, че знаят нещо, което другите не знаят. А именно - как за по-малко пари да получиш автомобил, който е със същото задвижване и с почти същата висока остатъчна стойност като VW Golf, но с доста повече пространство, товарен обем и практичност.
  
  
 

  
  
Сега обаче на пазара идва ново, четвърто поколение на Octavia, и големият въпрос е дали то ще съхрани "тайната".
Що се отнася до пространството и практичността, отговорът е уверено "да". Octavia по традиция е позиционирана малко над своя сегмент на компактния клас и опасно близо до по-горния клас на представителните лимузини. С новото поколение този шпагат е още малко по-разтегнат, окончателно отделяйки Octavia от компактните коли, за да остави там жизнено пространство за новата Skoda Scala. В новия си вид Octavia е по-скоро конкурент на автомобили като Insignia или Mondeo - не като габарити, защото си остава с двайсетина сантиметра по-къса, но като вътрешно пространство и оборудване.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
За да се получи това упражнение, чехите залагат не само на допълнителни сантиметри. Четвъртата генерация е снабдена с куп допълнителни екстри, които по принцип се монтират в автомобили от по-горен глас. Можете да я поръчате например с подгряване на волана, с тризонален автоматичен климатик, с head-up дисплей... Мултимедията е вече над 10-инчова за високите версии, LED светлините са серийни. Седалките с повишена ергономия имат специален сертификат от германското Дружество на приятелите на гръбнака.
   
   
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Няма да се учудите, че Octavia споделя доста технологии с новия Golf - включително и новата концепция за управление, при която таблото е изчистено от бутони, а цели 21 функции могат да се задействат от волана. Сензорният централен дисплей позволява въвеждането на команди с едно докосване, а като забавна екстра може да се приеме възможността за увеличаване на звука с припълзване на пръста по долния ръб на екрана. Приплъзване с два пръста ще увеличи навигационната карта.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Тенденцията Octavia да расте с темпове като в пубертета се запазва. Новата генерация е по-дълга с 2 сантиметра от предишната, и със сантиметър и половина по-широка. Багажникът набъбва до 600 литра, абсолютен рекорд за класа, а комби версията предлага даже 640.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

 
  
Опитахме на пътя лифтбек модификация на Octavia с 1,5-литров турбобензинов двигател, 150 конски сили мощност и ръчни скорости. По-късно през годината този двигател ще се предлага също и като мек хибрид, както и с напълно дигитализиран 7-степенен DSG автоматик. Но и без тях той е достатъчно динамичен. Ускорението от място до 100 километра в час отнема малко над 8 секунди. При изпреварвания на магистрала двигателят се справя спокойно, загатвайки за солидни резерви от енергия.

 

Skoda Octavia 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм максимален въртящ момент

8.2 секунди 0-100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

  
 
Все пак Octavia запазва и правото ви на избор: у нас ще се предлага също с два дизелови агрегата, със 115 и 150 конски сили. Тези дизели са с ново поколение катализаторни системи, намаляващи с 80 на сто азотните оксиди. Към тях скоро ще се присъединят плъг ин хибрид, способен да изминава до 55 километра само на ток, метановата версия G-Теc, както и споменатите 48-волтови меки хибриди. Те обещават по-добра икономия и повече пъргавина както за 1.5-литровия, така и за базовия еднолитров мотор на Octavia.
  
 
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Не на последно място, Octavia си остава носител и на прословутата Simply Clever философия на Skoda. Това са ред малки хитрости, които повишават качеството на живота ви като шофьори. Вградената стъргалка за лед в капачката на резервоара е вече добре известна. Към нея чехите добавят и вградена силиконова фуния за наливане на течност за чистачките. В комби версията задните седалките са със специални подглавници, които могат да бъдат огънати като в самолетна седалка и по този начин да ви дадат усещане за комфорт и дрямка без схванати вратове. Всички модификации на Octavia могат да бъдат поръчани и с интелитентна система за съхранение на дрехи в багажника.
 
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Изобщо, съдейки по всичко, Skoda Octavia все така има светло бъдеще пред себе си. Единственото облаче на хоризонта са цените. Новата генерация започва от 38 хиляди лева за модификация с еднолитров турбобензин и достига 54 хиляди за високооборудван 2-литров дизел с автоматик. Тестваният от нас автомобил струваше малко над 50 000 лева – цена, която позволява да договорите принципно добри условия с лизинговите оператори и да карате нов автомобил за под 500 лева на месец. Разбира се, това е драстично повече от предишните генерации. Могъщата инфлация при автомобилите, тласкана най-вече от новите стандарти за емисии и безопасност, е засегнала и чехите. Но ако ги съпоставим с конкурентите им, те остават верни на най-важното качество на една Skoda: да бъде честна сделка за парите си.

 

Още снимки на новата Octavia вижте в галерията:

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Не знам но един Рав4 или Мерцедес GLK е за предпочитане предгоре-долу толкова дълъг седан, да речем Елантра. Най-безсмислени са хечбеците - ниски са, по-добре кросовър, демек вдигнат хеч, имат повече пространство, вановете като B max и C3 Picasso са по-практични от Фиеста
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    #13 ( преди 5 дни )
    Няма голяма разлика трябва да е незначителна разликата в дължината(до 10на см) за да предлага повече пространство например Тигуан е 17см по-къс а все пак предлага малко по-малък багажник и със и без свален 2ри ред седалки в сравнение с тази Октавия комби
  • #13
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Един сув предлага същото пространство при същата ширина и по-къса база плюс екстра височина.
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    #11 ( преди 5 дни )
    И каква е логиката има и по-къси модели като Леон и Скала тя Октавия е дълга но и предлага пространство (освен височина разбира се) и багажник особено като комби
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Много дълга е обаче, сега виждам защо хората предпочитат сувове.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 5 дни )
    Е то симпли клевър, е точно това, и трябва да си остане това, евтин практичен автомобил с много уговорки, и не бива да подмамва никого, въпреки, че гали егото на новите си собственици с най модерната визия за момента, дори изън този сегмент, ала новият БМВ 5
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Да в момента зависи какво искаш голфа може да се окаже по-евтин.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Като гледам ценовата листа на Голф 8 за 50 000 се продава високо обурудван автоматик с подгряване на седалките и волана даже и с навигация , така че шкодите са доста надценени
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Отделно че Еуратек нещо май са спрели 15-16% ните отстъпки още в ценовата листа. И колата спира да е толкова далавера.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Карам Октавия 3 и съм много доволен. И ако не бяха купищата софтуерни проблеми още "от съблекалните" сигурно до година щях да си взема тази. Ама закъсняха с 2 месеца с представянето, После с още 3 да я пуснат в цяла европа. И след 2-3 месеца я спряха временно все заради софтуер. ИД3 и то се мъчи по тази линия. От обещаните сигурно 20 комбинации за задвижване са пуснали 4. Уж всичко трябваше да е 48 волта а не е. И за ел 4х4-то въобще забравиха