IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Skoda Octavia: тестваме ключовия модел на чехите

Уж компактният автомобил продължава да расте и днес се конкурира по-скоро с Insignia и Mondeo

Още от 1996, когато Skoda възроди името Octavia, този модел е нещо като най-зле пазената тайна на българския автомобилен пазар. Той дава на купувачите си онова неописуемо приятно чувство, че знаят нещо, което другите не знаят. А именно - как за по-малко пари да получиш автомобил, който е със същото задвижване и с почти същата висока остатъчна стойност като VW Golf, но с доста повече пространство, товарен обем и практичност.
  
  
 

  
  
Сега обаче на пазара идва ново, четвърто поколение на Octavia, и големият въпрос е дали то ще съхрани "тайната".
Що се отнася до пространството и практичността, отговорът е уверено "да". Octavia по традиция е позиционирана малко над своя сегмент на компактния клас и опасно близо до по-горния клас на представителните лимузини. С новото поколение този шпагат е още малко по-разтегнат, окончателно отделяйки Octavia от компактните коли, за да остави там жизнено пространство за новата Skoda Scala. В новия си вид Octavia е по-скоро конкурент на автомобили като Insignia или Mondeo - не като габарити, защото си остава с двайсетина сантиметра по-къса, но като вътрешно пространство и оборудване.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
За да се получи това упражнение, чехите залагат не само на допълнителни сантиметри. Четвъртата генерация е снабдена с куп допълнителни екстри, които по принцип се монтират в автомобили от по-горен глас. Можете да я поръчате например с подгряване на волана, с тризонален автоматичен климатик, с head-up дисплей... Мултимедията е вече над 10-инчова за високите версии, LED светлините са серийни. Седалките с повишена ергономия имат специален сертификат от германското Дружество на приятелите на гръбнака.
   
   
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Няма да се учудите, че Octavia споделя доста технологии с новия Golf - включително и новата концепция за управление, при която таблото е изчистено от бутони, а цели 21 функции могат да се задействат от волана. Сензорният централен дисплей позволява въвеждането на команди с едно докосване, а като забавна екстра може да се приеме възможността за увеличаване на звука с припълзване на пръста по долния ръб на екрана. Приплъзване с два пръста ще увеличи навигационната карта.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Тенденцията Octavia да расте с темпове като в пубертета се запазва. Новата генерация е по-дълга с 2 сантиметра от предишната, и със сантиметър и половина по-широка. Багажникът набъбва до 600 литра, абсолютен рекорд за класа, а комби версията предлага даже 640.
  
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

 
  
Опитахме на пътя лифтбек модификация на Octavia с 1,5-литров турбобензинов двигател, 150 конски сили мощност и ръчни скорости. По-късно през годината този двигател ще се предлага също и като мек хибрид, както и с напълно дигитализиран 7-степенен DSG автоматик. Но и без тях той е достатъчно динамичен. Ускорението от място до 100 километра в час отнема малко над 8 секунди. При изпреварвания на магистрала двигателят се справя спокойно, загатвайки за солидни резерви от енергия.

 

Skoda Octavia 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм максимален въртящ момент

8.2 секунди 0-100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

  
 
Все пак Octavia запазва и правото ви на избор: у нас ще се предлага също с два дизелови агрегата, със 115 и 150 конски сили. Тези дизели са с ново поколение катализаторни системи, намаляващи с 80 на сто азотните оксиди. Към тях скоро ще се присъединят плъг ин хибрид, способен да изминава до 55 километра само на ток, метановата версия G-Теc, както и споменатите 48-волтови меки хибриди. Те обещават по-добра икономия и повече пъргавина както за 1.5-литровия, така и за базовия еднолитров мотор на Octavia.
  
 
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Не на последно място, Octavia си остава носител и на прословутата Simply Clever философия на Skoda. Това са ред малки хитрости, които повишават качеството на живота ви като шофьори. Вградената стъргалка за лед в капачката на резервоара е вече добре известна. Към нея чехите добавят и вградена силиконова фуния за наливане на течност за чистачките. В комби версията задните седалките са със специални подглавници, които могат да бъдат огънати като в самолетна седалка и по този начин да ви дадат усещане за комфорт и дрямка без схванати вратове. Всички модификации на Octavia могат да бъдат поръчани и с интелитентна система за съхранение на дрехи в багажника.
 
  
Skoda Octavia 2020 тест драйв

  
  
Изобщо, съдейки по всичко, Skoda Octavia все така има светло бъдеще пред себе си. Единственото облаче на хоризонта са цените. Новата генерация започва от 38 хиляди лева за модификация с еднолитров турбобензин и достига 54 хиляди за високооборудван 2-литров дизел с автоматик. Тестваният от нас автомобил струваше малко над 50 000 лева – цена, която позволява да договорите принципно добри условия с лизинговите оператори и да карате нов автомобил за под 500 лева на месец. Разбира се, това е драстично повече от предишните генерации. Могъщата инфлация при автомобилите, тласкана най-вече от новите стандарти за емисии и безопасност, е засегнала и чехите. Но ако ги съпоставим с конкурентите им, те остават верни на най-важното качество на една Skoda: да бъде честна сделка за парите си.

 

Още снимки на новата Octavia вижте в галерията:

0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Въпреки добрия дизайн, базовото изпълнение изглежда нелепо с тези малки гуми и високо окачване, а мтериалите на интериора затвърждават разочарованието. Разликата с Голф се увеличава, а цената обратното.
  • #24
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    По-добре унгарско Сузуки от чешка Шкода. Живях в Прага, ужасни хора и жени грозни като немкини. Словачките за сравнение са 100 пъти по-красиви.
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Октавия е много добър семеен автомобил, но прави впечатление, че при новия модел двигатели, окачване и габарити са същите като на стария модел, но цената е осезаемо по-висока, което ще е проблем за бюджетните купувачи на модела. Не е ясно дали ще се сбъдне предположението, че тези купувачи ще се насочат към по-евтините варианти на Скала.
  • #22
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Те тая... ( преди 5 дни )
    шкода може да сложи 2-3 рена и поне 1 дачия в багажника и пак ще изкара повече от тях!
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    #20 ( преди 5 дни )
    Като го имаш пазара за толкова важен поне да споменем за 2019та в Европа че в топ 3 няма СУВ а в топ 10 са 2 модела дори в топ 20 са само 6 модела така че това говори пазара тези приказки не вървят
  • #20
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Продажбите и пазарът говорят. Другото са празни приказки. И аз не харесвах джипки но удрям моята 208-ца пежо повече от колкото 3008-цата ми преди.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    #17 ( преди 5 дни )
    10см по-късо били важни за паркиране в града шегуваш ли се освен ако не пишеш за кола с размер на Клио, Поло или Мини може би има но за мнозинството от колите с размерите на Голф, Фокус, Октавия или Пасат до 10см са нищо разлика за едното паркиране. Височината всеки си решава дали си струва
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Не е зле, ама май е нагоре с 30%, а и не видях 4x4 - ех само щети, ехехе.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    14 масово комбитата се карат празни та по-скоро едни 10 см по-къса база и по-висока позиция са важни за паркиране в града. Ако е въпроса баничарките събират най-много.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Аз даже се надявах В мах да замени Фиеста, пък те нова пуснаха. Но има и Актив версия.