Компанията Mercedes-Benz продължава да разкрива подробности за новата генерация на флагмана си S-Class, която ще бъде официално представена през есента. Освен мултимедиен комплекс MBUX от второ поколения и навигация с допълнена реалност, луксозният седан ще получи и „скачащо“ хидропневматично окачване E-Active Body Control, захранвано от отделна 48-волтова мрежа.
Тази технология се предлага за кросоувърите GLE и GLS, като съчетава пневматични стойки Airmatic и мощни хидроакумулаторите. Тя регулира твърдостта на пружините и степента на податливост на амортисьорите на всяко колело поотделно, като по този начин противодейства на накланянето в завой. Системата се управлява с помощта на 5 процесора, които за хилядни от секундата обработват информация от 20 датчика и една стереокамера.
В зависимост от избрания режим, окачването може да накланя автомобила в завой, като и да „отпуска“ елементи на окачването и така да омекоти преминаването през неравности. Освен това, E-Active ще “повдига“ една от страните на каросерията в случай на страничен удар, който няма как да бъде избегнат. Тази функция се нарича PRE-SAFE Impuls Side и намалява щетите по автомобила, като едновременно с това защитава возещите се в него.
В списъка с опции за новата S-Class е включена и завиваща задна ос. Тя подобрява маневреността на седана и съкращава радиуса на завой до 2 метра (при удължената версия). Клиентът ще може да избира между два варианта на завиваща задна ос – с ъгъл на завиване на колелата до 4,5 или до 10 градуса.
Сред другите новости, предвидени за флагмана на Mercedes-Benz, влиза активен контрол на „слепите“ зони, свързан с асистента MBUX. Той предупреждава за приближаването на друг автомобил отзад при отваряне на вратите. Има и помощник за движение, който осигурява „авариен коридор“ за преминаване на екип на спасителните служби.
Още снимки на новата S-Class - вижте в галерията:
Снимки: Mercedes-Benz