Официалната премиера на новото поколение на флагмана на Mercedes-Benz ще се състои през септември тази година, но промените по него са толкова много, че компанията реши да разкрива следващата S-Class на части. Първата порция от тях е информацията за мултимедийната система на луксозния седан.
Главното нововъведение е фирменият комплекс MBUX от второ поколение, което дебютира при S-Class (W233). Неговите възможности са разширени значително, особено при интерфейса „човек-машина“ и способности да се анализира случващото се в салона, като се предугаждат желанията на пътуващите. Акцентът е поставен върху потребностите на возещите са на втория ред седалки, които разполагат със същите възможности, с които и водача.
Основна роля в салона ще играе огромният монитор на централния панел, чийто размери засега не се съобщават. Той ще бъде с технология OLED, като ще отговаря за управлението на основните функции. Това позволява да бъдат премахнати 27 механични бутона и превключвателя, но въпреки това, някои системи – настройката на фаровете и стартирането на мигачите, например, ще се управляват по традиционните методи.
Управлението на климатика също преминава са екрана, като ще заема неговата долна част, независимо от това, какво се случва на останалата част от дисплея. Също така, от този монитор ще може да се извършва и настройката на седалките. Оформлението на на екрана ще може да се персонализира с помощна на четирите стила на изображенията и на три режима на работа, като това се отнася и за останалите дисплеи в салона.
Виртуалният приборен панел през шофьора на новата S-Class ще генерира триизмерни изображения, за чието възприемане няма да трябват специални очила. Екранът ще създава отделна картина за всяко човешко око, като ще се използва и система за допълнена реалност. Тези елементи ще бъде реализирани с помощта на огромен проекционен дисплей, който ще се приема от водача като еквивалент на 77-инчов монитор, поставен на 10 метра пред автомобил. С формирането на изображението ще се „заеме“ матрица с 1,3 млн. огледала, подобна на проектори в киносалоните. Тази технология се използва за първи път от Mercedes-Benz.
На дисплея ще могат да се вграждат определени навигационни елементи с изображения на детайли от реалния свят. Например, ще се проектира указател на навигационната система при влизане в завоя и така водачът ще знае какво го очаква след това на пътя. Това ще му позволи да не отвлича вниманието си и ще повиши безопасността.
Що се касае до пасажерите на втория ред седалки, те ще имат на разположени до три OLED-монитора, от които ще управляват както инфотеймънта, така и навигацията и комфорта в салона.
При новата S-Claas Mercedes-Benz поставя диалога между човек и машина на още по-високо ниво. Усъвършенстваната гласова система за управление ще разбира до 27 езика, като ще се обновява непрекъснато от разстояние. Сега за нейното активиране няма да е нужно произнасяна на ключовата команда „Хей, Mercedes”, а ще се включва и при нормални команди. Например, тя ще реагира на фрази като „Студено ми е“, като ще може да променя температурата в салона. Благодарение на монтирани на различни места микрофони, тя ще „разбира“ и кой от хората в автомобила е чула.
Големият брой камери ще могат да анализират жестовете на пасажерите в автомобила и да предугаждат техните желания. Ако водачът често поглежда назад, електрониката ще спуска автоматично слънце-защитната щора, а ако той погледне към пасажерската седалка в тъмното, търсейки някаква вещ, осветлението в салона ще се активира. По подобен начин ще се управляват люка на тавана, както и настройките на страничните огледала.
Системата е интегрирана и в асистентите за безопасност. Разпознавайки в движенията на пасажера намерение за напускането на автомобила, електрониката ще сигнализира за евентуалното наличие на друго превозно средство или човек в „сляпата“ зона. Тя също така ще оценява и правилното закрепване на детско столче.
Още снимки на системите и технологиите в новата S-Class - вижте в галерията:
Всички персонални настройки, направени в новата S-Class, ще могат да се съхраняват в информационен облак, който поддържа до 7 различни профила. При смяна на автомобила с друг Mercedes, работещ с аналогичен комплекс MBUX, настройките ще може директно да се зареждат в него.
Снимки: Mercedes-Benz