Ще има ли революция в дизайна на Renault и Dacia? Въпросът изниква, след като френската компания официално потвърди привличането на досегашния главен дизайнер на Seat Алехандро Месонеро-Романос. Позицията му все още не е съвсем ясна, но според вътрешни източници, цитирани от в. Liberacion, испанецът е поканен по изричното настояване на новия главен изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, който до тази пролет му бе шеф в Seat.
Алехандро Месонеро-Романос
Поне за момента йерархията в групата Renault се запазва и Месонеро-Романос ще бъде подчинен на старши-вицепрезидента по дизайна Лоренс ван ден Акер. "Неговата отлична работа е добре позната и призната в автомобилната индустрия и съм уверен, че опитът му ще засили нашия екип", коментира самият ван ден Акер. Холандецът, който преди преминаването си в Renault през 2009 бе начело на дизайна в Mazda, успя да преобрази коренно френската марка, както и да изгради нов имидж на дъщерната Dacia.
Лоренс ван ден Акер. Прочутият с неизменно крещящите си маратонки холандец преобрази френската група, откакто пое дизайна й през 2009. Специалното му интервю за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg можете да видите тук
Самият Месонеро-Романос не е ново лице в Renault. Седмото и най-малко дете в мадридско семейство, произлизащо от прочутия писател Рамон де Месонеро-Романос, Алехандро е завършил индустриален дизайн и след това - Кралския колеж по изкуствата в Лондон. Започва работа именно в Seat в средата на 90-те години, после му възлагат модели на Volkswagen и Audi, а през 2007-2011 работи за Renault и за дъщерната Samsung Motors в Корея. През 2011 лично Валтер де Силва го кани да оглави дизайна на Seat, замествайки Люк Донкерволке.
Най-известните проекти на Алехандро Месонеро-Романос (ГАЛЕРИЯ):
Първият по-сериозен проект за испанеца, който е отговорен за по-голямата част от екстериора на този концепт, представен през 1998 в Женева. Ръководител на проекта е Ервин Лео Химел. Тази кола е по същество предвестникът на Exeo.