IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Taycan не оправда очакванията на Porsche

За първите 6 месеца на годината от електромобила са продадени едва 4480 бройки

Компанията Porsche публикува отчета си за продажбите на нейни модели за първите 6 месеца на годината. Както и при другите производителите, тук също има спад заради пандемията от коронавиус. Голямото разочарования за производителя от Щутгарт обаче е представянето на първия електромобил на марката – Taycan, от който за този период с продадени едва 4480 бройки.


Porsche Taycan


Глобалните продажби на Porsche за полугодието достигат 116 964 автомобила, което е с 12% по-малко от същия период на 2019 г. Най-популярният модел на бранда си остава кросоувърът Cayenne, от който за първите 6 месеца на годината са купени 39 245 автомобила. Непосредствено след това се нарежда Macan с 34 430 бройки. Ръст с 2% отчита култовото спортно купе 911 с 16 919 продажби.

Резултатите на Porsche Taycan обаче са доста далеч от това, което прогнозираха в компанията. Според плановете на ръководството, заводът в Цуфенхаузен трябва да произвежда по 20 000 бройки на година, като след първоначалния сериозен интерес към електромобила това число беше удвоено. А това означаваше, че Taycan трябва да стане най-популярният модел на бранда, тъй като с 40 000 продажби ще изпревари Cayenne и Macan.

В Porsche се опитаха да увеличат интереса към автомобила с няколко шумни рекламни кампании, но явно тази стратегия не успя. Не помогна и пускането на пазара на по-достъпни версии, тъй като първоначално Taycan се предлагаше само в най-мощните и съответно най-скъпи модификации - Turbo и Turbo S.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Немци ( преди 3 години )
    Поредния провал за Фолцваген до 10 г. предвиждам фалит на всички марки от групата на Фолцваген няма да могат да се преборят с конглокенцията немските инженери издъхват пред гения на Илон
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Големите в бранша дебнат, не спят. Изчакват Мъск да се наиграе и да вземат каквото могат от неговите технологии наготово. Защото е трудно да се прогнозира развитието на технологиите в тази ниша, а още по малко пазара. А големите работят с големи планове за големи периоди и големи инвестиции. Трябва им яснота. На Мъск във всеки един момент може да му се спука балона. Тесла имат технолигия, но колите са с ниско качество. Стават вече на 10 тина години и може да почнат да се разпадат първите бройки.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Само, който не е карал електричка, може толкова много да плюе по тях. Нормално е в началото електричките да са по-недостъпни за масата. Това се случва с всяка по-нова технология - скъпа, не толкова рафинирана, и предназначена по-скоро за ентусиасти. Дизайна е добър. Лично на мен тази кола не ми харесва с тези огромни дисплей и липсата на физически бутони. Това е огромна грешка като ергономична и безопастност. Когато автомобилите станат изцяло автономни - може и цялата да я направят в дисплей.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Може би е крайно време да спрат да искат майка си и баща си за тези талиги и да намалят малко цената? Швабските мениджъри на големите компании са ***.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Евтините батерии на Тесла ги прави Панасоник. Без Панасоник нямаше да има Тесла. За какво изоставане на японците става въпрос? Големите производители не могат да правят електромобили на печалба - немците нямат избор защото заложиха на умрелия кон "чист дизел", но японците се правят отлично само с хибриди. Това са корпорации отговорни пред инвеститорите си и не могат да си позволят лукса няколко години да работят на загуба и да предлагат ниско-качествени бета-продукти като Тесла.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За съжаление всички и особено германците и японците много яко се дънят при електрически автомобили и са поне 10 години назад спрямо американците и най вече Тесла. Всички знаят за какво става въпрос, знаят че електричките са бъдещето ни всички се ослушват. Сякаш чакат нещо. Сигурно чакат да им забранят да произвеждат ДВГ. Иначе до сега за толкова години трябваше да има поне 5 фирми на нивото на Тесла и цените да паднат драстично. Най вече трябва да има градски ел. коли под 15 хил. евро.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Доставките на масовата версия 4S започнаха през февруари а базовата със задно още не се предлага в Европа отделно подготвят и комби така описана новината не е вярна очакванията на Порше са при пълен капацитет на завода а не в първите месеци на производство без да съществуват базовата версия и комбито
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Едва ли имат проблем с търсенето според мен е много рано да се отписва и тепърва увеличават производството 3090 са продажбите през второто тримесечие което уж трябва да е слабото
  • #7
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Дано си научат урока и да спрат да се занимават с електрически простотии!
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хубава, но скъпа кола. Очевидно това, че е Порше, също не е достатъчно. Дизайнът също е прекалено консервативен за парите и техниката. Бих очаквал повече.