През последните години хората свикнаха с роботизираните скоростни кутии с двоен съединител, които се поставят на спортните автомобили. Те сменят предавките много бързо и пестят гориво, въпреки че имат проблеми при движението с ниски скорости.
Така наречените „преселективни“ скоростни кутии днес се срещат при най-авторитетни автомобилни брандове – от Porsche, Ferrari и Lamborghini до BMW, Mercedes-AMG и Audi. Но дори тези, както и някои други марки, често залагат на кутии от друг вид, дори те да отстъпват като ефективност.
Двигател: 1,5 литра, редови с 4 цилиндъра и турбо
Трансмисия: 5-степенна роботизирана механична/6-степенен автомат с хидротрансформатор
Мощност: 180 к.с. при 5500 об/мин
Максимален въртящ момент: 250 Нм при 3000 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6,7 секунди
Максимална скорост: 225 км/ч
10 много бързи модела с алтернативни трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Много мощният за своите размери италиански хечбек се предлага в няколко различни версии. Сред тях е 595 Essesse (на снимката), при която като алтернатива на механичната скоростна кутия може да бъде поставен автомат. В Европа това е роботозирана трансисия Dualogic от Fiat с 5 предавки, докато в САЩ е истински 6-степенен автомат Aisin.
Снимки: Производителите