IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога да превключваме автоматика на ръчен режим

Най-очевидният избор е при изпреварване, но има и други добри опции, посочват експерти

Автоматичните трансмисии все повече изместват ръчните и не само на пазара в САЩ. Всички знаят, че автоматикът отдавна имат режим на работа, който имитира ръчно превключване на предавките, и, всъщност, това може да бъде много полезно. Експерти дават няколко съвета кога е подходящо да правим това.


Автоматик в ръчен режим


Най-очевидният случай е при изпреварване. За свалянето на предавка, за да получите по-висок въртящ момент и скорост, може да използвате ръчния режим, а не само с кикдаун върху педала на газта, при който все пак има известно забавяне. Освен това, ръчният режим дава възможност за по-точно контролиране оборотите на двигателя.

Втора предавка ни "позволява" да изключим моменталното боксуване, което неминуемо може да се случи при най-силната първа предавка. По-модерните автоматични кутии със сложен софтуер са снабдени с предварително програмирани режими за всяка повърхност.

Дългите пътувания пък понякога могат да бъдат и по-комфортни с използването на ръчен режим. Ако например автомобилът се движи по дълъг баир, тогава автоматикът може да започне да се започне да се "дърпа" между горните предавки. За да предотвратите това, трябва да преминете към ръчен режим и да фиксирате една предавка, достатъчна за плавно движение.

Освен това, имитация на ръчния режим при автоматичните скорости е подходяща за шофьори, които, докато чакат в задръстване, постоянно се опитват да преминат на по-висока скорост, за да спестят гориво. Това в по-голяма степен се отнася за роботизираните трансмисии, защото те са по-настроени за икономия.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е истина !!! Сега особено в съвремнните автомоболи кутията е перфектна .... Използвалъм го и на M-tronik ръчно и на S-спорт невероятно ... Карах 10 години на ръчка не е кът сегашния автоматик ... Хем си олеснен от левия крак ,хем кът ти е кеф ръчкаш без съединител!
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    7 ( преди 3 години )
    Кико !!! Измислени са ,за удобство!!! 90% от колите са автоматици !!! Значи 90% са лиглювци и жени така ли?!!!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    автофен ( преди 4 години )
    КИКО,Ферари например се отказаха от ръчна кутия,защото е икономически неизгодно да се разработва.Порше 911Turbo S също няма ръчна кутия,а това са всичко друго,но не и джендърски автомобили.Корвет имат 7 степенна "ръчка",но истината е,че динамиката и икономията,която дават 9 степенните автомати е ненадмината.Без проблем могат да се слагат и 10 и дори и повече скорости в автоматичните кутии,но няма смисъл.Ако ръчна кутия се направи с 9 скорости,ще е голяма мъка сменянето и ума ти е ще все в нея.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    DSG на ваген ,ауди е срахотна кутия...в случаите когато работи. когато става дума за роботи пежарския е много по здрав от dsg .
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Един от всичките ( преди 4 години )
    DSG на VW е много бърза кутия!На спортен режим, качва и сваля много бързо скоростите, така е и на ръчен такъв!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    По-долу умишлено не написах ръчна кутия, защото не е важна кутията, а зад кормилното устройство!
  • #11
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Все още автоматиците не са толкова добри, че да заменят човешкия мозък, умения придобити с години и мускулната памет, задобряват, наистина, но са далеч от съвършенството. Без високопарни приказки, всеки има предпочитания. Без мъже, жени, ***-мендъри. Всеки си има някакви предпочитания и то по различни причини - удобство, удоволствие, разтоварване и т.н. и т.н.Фактите са, че който има истински умения да шофира се справя по-добре с ръчен контрол над скоростната кутия.
  • #10
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ZF правят доста проблеми. и софтуерни и скъпи хардуерни. Айсин правят най здравите кутии последните няколко години
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Автоматиците с двоен съединител това им е силата - сменят ултра бързо, но само при ускоряване и качване на предавките. При ситуация с изпреварване и смъкване на предавка са точно толкова бавни и не-умни, колкото всички други автоматици.Единствено новите скъпи автоматични трансмисии (като ZF) нямат равни при всяка ситуация и даже не разбираш, кога сменят.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    мдаа, 8-степенния автомат при БМВ е доста проблемен. при двама познати - с 3ка и 5ца еднакви проблеми с неадекватно поведение на кутията. това което знам от майстори е, че при ауди са още по зле. то не, че има известен безпроблемен автоматик де.. но това няма да ме накара да се върна на ръчни. в момента съм с роботизирана ск и засега 2 години съм доволен. откъм икономия голяма разлика пред тежките традиционни автомати