IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кога да превключваме автоматика на ръчен режим

Най-очевидният избор е при изпреварване, но има и други добри опции, посочват експерти

Автоматичните трансмисии все повече изместват ръчните и не само на пазара в САЩ. Всички знаят, че автоматикът отдавна имат режим на работа, който имитира ръчно превключване на предавките, и, всъщност, това може да бъде много полезно. Експерти дават няколко съвета кога е подходящо да правим това.


Автоматик в ръчен режим


Най-очевидният случай е при изпреварване. За свалянето на предавка, за да получите по-висок въртящ момент и скорост, може да използвате ръчния режим, а не само с кикдаун върху педала на газта, при който все пак има известно забавяне. Освен това, ръчният режим дава възможност за по-точно контролиране оборотите на двигателя.

Втора предавка ни "позволява" да изключим моменталното боксуване, което неминуемо може да се случи при най-силната първа предавка. По-модерните автоматични кутии със сложен софтуер са снабдени с предварително програмирани режими за всяка повърхност.

Дългите пътувания пък понякога могат да бъдат и по-комфортни с използването на ръчен режим. Ако например автомобилът се движи по дълъг баир, тогава автоматикът може да започне да се започне да се "дърпа" между горните предавки. За да предотвратите това, трябва да преминете към ръчен режим и да фиксирате една предавка, достатъчна за плавно движение.

Освен това, имитация на ръчния режим при автоматичните скорости е подходяща за шофьори, които, докато чакат в задръстване, постоянно се опитват да преминат на по-висока скорост, за да спестят гориво. Това в по-голяма степен се отнася за роботизираните трансмисии, защото те са по-настроени за икономия.

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    DSG на ваген ,ауди е срахотна кутия...в случаите когато работи. когато става дума за роботи пежарския е много по здрав от dsg .
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Един от всичките ( преди 1 месец )
    DSG на VW е много бърза кутия! На спортен режим, качва и сваля много бързо скоростите, така е и на ръчен такъв!
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По-долу умишлено не написах ръчна кутия, защото не е важна кутията, а зад кормилното устройство!
  • #13
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Все още автоматиците не са толкова добри, че да заменят човешкия мозък, умения придобити с години и мускулната памет, задобряват, наистина, но са далеч от съвършенството. Без високопарни приказки, всеки има предпочитания. Без мъже, жени, джендъри-мендъри. Всеки си има някакви предпочитания и то по различни причини - удобство, удоволствие, разтоварване и т.н. и т.н. Фактите са, че който има истински умения да шофира се справя по-добре с ръчен контрол над скоростната кутия.
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ZF правят доста проблеми. и софтуерни и скъпи хардуерни. Айсин правят най здравите кутии последните няколко години
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Автоматиците с двоен съединител това им е силата - сменят ултра бързо, но само при ускоряване и качване на предавките. При ситуация с изпреварване и смъкване на предавка са точно толкова бавни и не-умни, колкото всички други автоматици. Единствено новите скъпи автоматични трансмисии (като ZF) нямат равни при всяка ситуация и даже не разбираш, кога сменят.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    мдаа, 8-степенния автомат при БМВ е доста проблемен. при двама познати - с 3ка и 5ца еднакви проблеми с неадекватно поведение на кутията. това което знам от майстори е, че при ауди са още по зле. то не, че има известен безпроблемен автоматик де.. но това няма да ме накара да се върна на ръчни. в момента съм с роботизирана ск и засега 2 години съм доволен. откъм икономия голяма разлика пред тежките традиционни автомати
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз съм с осем степенния автомат на ZF има замисляне от точно 1 сек. преди да свали и то при кикдаун цели 2 предавки на доло. Но то е въпрос на усет кога да натиснеш газта, за да си прецениш изпреварването. Същото е и при ръчните, докато натиснеш съединителя, докато превключиш предавка и отпуснеш съединителя, пак са минали 1-2 сек. Най бързо е от планките на волана.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #5 Същото на Мерцедес Е клас ми се случваше. Не искаше от 4-та на 3-та да превключи. Мисли, мисли, мисли и накрая го измисли, че трябва да слезе предавка надолу. Поне 2 сек. мислене, а това е много време при изпреварване. Гадна история. И на др.колеги се случваше същото и с Аудита и Баварци. Може би ползваха едни и същи АТ, а те да го имаха този проблем. Откакто преминах на АТ с двоен съединител подобен проблем няма. Реагира много бързо и точно при боравене с газта. По-бързо от ръчка дори.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #2 Кико, а ти откъде знаеш какво карат мъжете?