IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кога да превключваме автоматика на ръчен режим

Най-очевидният избор е при изпреварване, но има и други добри опции, посочват експерти

Автоматичните трансмисии все повече изместват ръчните и не само на пазара в САЩ. Всички знаят, че автоматикът отдавна имат режим на работа, който имитира ръчно превключване на предавките, и, всъщност, това може да бъде много полезно. Експерти дават няколко съвета кога е подходящо да правим това.


Автоматик в ръчен режим


Най-очевидният случай е при изпреварване. За свалянето на предавка, за да получите по-висок въртящ момент и скорост, може да използвате ръчния режим, а не само с кикдаун върху педала на газта, при който все пак има известно забавяне. Освен това, ръчният режим дава възможност за по-точно контролиране оборотите на двигателя.

Втора предавка ни "позволява" да изключим моменталното боксуване, което неминуемо може да се случи при най-силната първа предавка. По-модерните автоматични кутии със сложен софтуер са снабдени с предварително програмирани режими за всяка повърхност.

Дългите пътувания пък понякога могат да бъдат и по-комфортни с използването на ръчен режим. Ако например автомобилът се движи по дълъг баир, тогава автоматикът може да започне да се започне да се "дърпа" между горните предавки. За да предотвратите това, трябва да преминете към ръчен режим и да фиксирате една предавка, достатъчна за плавно движение.

Освен това, имитация на ръчния режим при автоматичните скорости е подходяща за шофьори, които, докато чакат в задръстване, постоянно се опитват да преминат на по-висока скорост, за да спестят гориво. Това в по-голяма степен се отнася за роботизираните трансмисии, защото те са по-настроени за икономия.

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кико, толкова си ***, че ми приличаш на един Светлин.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ххх ( преди 2 месеца )
    На предишната ми кола - бмв f30 ми се случваше при изпреварване да задържи на 4 или 5та което може даже е опасно. При плавно ускорение нямаше проблем , но при при по агресивно натискане се случваше повечето случаи. Колкото и да заваряш *** за пода, колата се замисляше за доста секунди докато се сети да вдигне предавка..а мотора вече на червени обороти. В бмв сервиз правеха ъпдейт - същата работа. На сегашната кола имам палци на волана и веднага мога да реагирам
  • #4
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Автоматика не само че е удобство но и удоволствие. Тия които се мислят за мъже с ръчки, по принцип са хора, които нямат възможност да си купят автоматик и карат малолитражки с ръчни скорости. То и вече не остана добра марка с добър мощен двигател да се предлага с ръчни скорости. На времето слушах същите глупости и за парктроника, бил за жени а истинския мъж си знаел идеално габарита на колата, най-смешното е че го чувах от хора с пукнати или огънати задни брони.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Ivan ( преди 2 месеца )
    Преди много години някои някой е мислел така - Истинските мъже яздят коне. Колите са за лигльовци. А още по назад във времето - истинския мъж ходи на четири крака. Тези изправините са фалшиви маймуни.
  • #2
    16 rate up comment 26 rate down comment
    Кико ( преди 2 месеца )
    Мъжете не карат автоматици. Те са измислени за жени и за лигльовци.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    #2 ( преди 2 месеца )
    Ами може подобна статия да е интересна за хора с автомобили с по-стар автомат,...например!