IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо е необходима 9-степенна трансмисия?

В основата на появата й са новите екологични стандарти в Европа

Защо е необходима 9-степенна трансмисия?

Съвсем неотдавна започна преходът към 8-степенни автоматични трансмисии. Производителите твърдят, че този вариант е най-икономичният. Сега обаче западните медии от време на време пишат, че тези скоростни кутии скоро ще бъдат заменени с 9-степенни. Заслужава си да разберем защо това е нужно.

В основата на необходимостта от увеличаване броя на степените е фактът, че в ЕС влязоха в сила нови екологични стандарти. Сега емисиите въглероден диоксид в атмосферата не трябва да надвишават 120 г/км, а бъдеще този показател трябва постепенно да бъде намален до 90 г/км. От техническа гледна точка това е възможно само, ако оборотите на двигателя са в диапазона 1500-2000. В много съвременни автомобили обаче този показател е много по-висока. И може да бъде намален само, ако се използва скоростна кутия с по-голям брой степени.

Това техническо решение дава най-добър резултат в условия на обикновено градско шофиране, където скоростта не надвишава 65-80 км/ч. Тестовете обаче показват, че извън града, освен ако водачът не се опитва да ускори до над 110 км/ч, 8-степенната трансмисия не позволява да се превиши зададеното число обороти. Проблемът е, че в Европа има и аутобани без ограничение на скоростта. Тогава, за постигане на нужния резултат е необходима 9-степенна трансмисия.

Пионер в тази област стана Mercedes-Benz. Компанията разработи 9-степенна трансмисия, наречена 9G-Tronic. Тя започна да се монтира на E350 BlueTec. Тестовете показаха, че в сравнение с подобни модели, оборудвани със 7-степенни трансмисии, разходът на гориво е значително намален, но само в градски условия. При извънградско шофиране забележима разлика не бе отчетена. КПД-то на новата трансмисия обаче е 92%, докато при предишното поколение не достигаше и 86%.

Land Rover 9 speed transmisson

Впоследствие, с разработването на 9-степенна трансмисия се захвана и брандът Land Rover. Тъй като първоначално беше планирано тя да бъде монтирана на автомобили с напречно разположен двигател, марката успя да направи новите агрегати по-компактни. А извън града те показват дори по-добри резултати от немските.

Снимки: Mercedes-Benz и Land Rover

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До коментар 25 ( преди 4 седмици )
    Електромобилите нямат нужда от степен в кутията за да се задвижват назад. Просто като превключиш лоста/кнобката в купето, електрически се реверсира посоката на въртене на електродвигателя. А единствената екология е чрез използване на двустепенна кутия с 2 предавки за напред, по-ниската за назад, паркинг и неутрална на моста ако той се планира да не бъде задвижван (например при теглене, или 4х4 автомобил който в даден момент се движи в режим предно/задно).
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Как ще ги превключвам толко много ба? Ще получа тремор от работа с газта, съединителя и лоста :D
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Единствената екологи ( преди 4 седмици )
    кутия е с 3 степени: паркинг, напред и назад. Обаче се слага само на електроколите!
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    VAGонетке, гледай си филмчетата, гледай клипчета, но не се прави на много знаещ, защото не си! Това кога е основана компанията е без значение. Исторически преглед ли ще правим или говорим към днешна дата как са нещата, а те са, че оборота на Aisin е 3 пъти по-голям от този на ZF/. така, че си заври главата там където слънце не те огрява и трай, че само се излагаш. И да ти кажа е срамно от толкова години немците да правят СК, а някакви си японци да ги бият с толкова млада компания. Смяяях!
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 седмици )
    Специално за оня с жълтата мека каска, дето пише под различни анонимни имена и явно е гледал много немски стопове.https://youtu.be/BiadaZiRMno Това филмче е за ZF ,Zahradfabrik, основана през 1915 и произвеждала дори дирижаблите на граф Цепелин.Aisin seiki, основана през далечната 1969 от японци и американци...Известана с най вече скорости за амер.газки и японски пакистански мерцедеси, познати като тойота, много популярни в африка.Та толкова са известни, че няма накъде...Имитатори жълти...
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Drivetrain ( преди 1 месец )
    Многостепенни* кутии. Освен това, това, че електродвигателите имат широк работен диапазон, не означава, че КПД-то е постоянно за всякакви обороти и, че охлаждането е оптимално за всякакви обороти. Както и честотното управление и т.н. Това, че може да се използва електромобил с една предавка, не означава, че няма да се подобри работата му с още една. Обаче бай Ганьо е решил, че е по-компетентен от някакви си производители на скоростни кутии. Все пак, той по цял ден прави редуктори за ел.мобили!
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Drivetrain ( преди 1 месец )
    Някои хора си мислят, че мнението им в някой сайт тежи повече от инженерния труд на фирми със 100 години опит в задвижванията. Както и да го гледате, ако поне 5 фирми за задвижвания правят изследвания и установяват, че електромобилите могат да се облагодетелстват от многостенни кутии, значи е така. Освен ако не сте по-квалифицирани от ZF, Aisin или който и да е друг производител, мнението ви пред тях няма стойност. Защото хората правят продукт, а вие - приказки в коментарите.
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Honda CR-V има такава преди 3-4 години и е на ZF.
  • #19
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ВАГонетката изброява фирми за трансмисии, но умишлено не споменава най-големите Aisin, защото са Тойота, защото са японци и защото много надълбоко му бъркат на самочувствието, че не са любимите му немци. После пък бил скептичен към производители, които сами си ги произвеждат. Пълен невеж! Aisin са Тойота и сами си ги произвеждат. И не само това, ами са и най-големите в света и доставят трансмисии на почти всички автомобилни марки включително и немски. Много са зле горките със 100 млрд $ приходи.
  • #18
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже много е необходима скоростна кутия на електричките заради това Тесла ги шамаросва останалите без да има СК.А понеже немците много разбират нямат нито със, нито без СК. Имат там някакви смешни подобия на електрички, които НИКОЙ не ги купува и явно има защо. И германофилчето на форума разбира много от трансмисии и ръси мозъци на поразия. Интересното е, че точно това, което най-много му липсва, него раздава. Пълен лаик не само за автомобили и за трансмисии, но и за всичко. Дървен философ!