В ZF Friedrichshafen AG смятаха, че следващото поколение трансмисии за хибридни автомобили, които трябва да се появят в началото на 2020 г., ще бъдат последни за компанията, но този план се промени.
"Ще разработим още едно поколение", каза изпълнителният директор на ZF Волф-Хенинг Шайдер, като прогнозира, че то ще се появ към 2025 г. "Вярвам в хибридите като решение за семейна кола, където имате както конвенционално, така и електрическо задвижване. Ние го наричаме EVplus или "народен хибрид“, заяви той на кръгла маса с репортери на изложението CES миналата седмица, цитиран от Automotive News Europe.
Шайдер заяви, че плъг-ин хибрид с технологията ZF EVplus ще може да измине 100 км в напълно електрически режим, а при пътуване на по-дълги разстояния трансмиията да се свърже към двигател с вътрешно горене. Според оценките на ZF, три четвърти от нуждите на водача могат да бъдат удовлетворени напълно от електрически режим. В момента повечето плъг-ин хибриди предлагат пробег само на ток от до 50 км. От компанията заявиха, че първият прототип на EVplus ще бъде представена по-късно тази година.
EVplus ще бъде наследник на осемстепенната ZF автоматична трансмисия, която ще бъде оборудвана с плъг-ин хибриден модул за използване с надлъжно разположен двигател, обикновено за автомобилите със задно предаване. Това решение ще влезе в масово производство до 2021-2022 г., заявиха от ZF.
Следващото хибридно решение на компанията с напълно интегрирана силова електроника ще има мощност до 160 кВт (218 к.с.). Според компанията, електрическата мощност на сегашните хибридни решения на ZF е до 100 кВт (134 к.с.), в зависимост от използването.
Вярата на ZF в хибридните трансмисии се дължи на търсенето на хибриди, което се е увеличило в резултат на въвеждането на нови изисквания за емисии на CO2, въпреки премахването на стимулите за моделите в Европа. Според оценките на ZF, производството на хибридни скоростни кутии ще се увеличи 10 пъти до 2023 г. - от 5 на 50%. Това е една от причините, поради които компанията обяви миналия декември, че в рамките на 4 г. ще инвестира 800 милиона евро в завода си в Саарбрюкен, Германия, за да стане той лидер на компанията в областта на технологиите за хибридни трансмисии.
В момента ZF произвежда осемстепенни трансмисии в Саарбрюкен за хибридите на Audi, BMW и Land Rover, както и осемстепенни скоростни кутии с два съединителя за хибридите на Porsche и Bentley в завода си в Бранденбург, Германия.